12 dagen vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu 12 dagen vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

12 dagen vakantie!

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

12 November 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve lezers,

Bereid jullie maar alvast voor op het langste verhaal dat ik hier in Thailand zal schrijven. (+-15 min leestijd) Het feit dat de foto's al eerder op internet stonden (174 van de 565) zegt wel genoeg. ;) Ik zal het in verschillende hoofdstukjes indelen zodat jullie het in etappes kunnen lezen. :) Hier komtie dan:

In den beginne..
Na een lange dag werken ben ik 26 oktober met de scooter naar Karon Beach geracet om in het hotel in te checken en vervolgens met de taxi Jérôme van het vliegveld op te halen. Het vliegtuig had een half uur vertraging en landde pas na 22 uur.. Nadat ik 20x ongeduldig op en neer was gelopen gaven de taxichauffeurs hun opdringerige verkooppraatjes eindelijk op. En toen zag ik Jérôme. :D De koffer had een aansluiting gemist en zou de volgende dag aankomen. We liepen langs de opdringerige verkopers naar onze taxi en een uurtje later waren we bij het Phuket Island View Hotel.
De eerste echte vakantiedag regende het pijpenstelen maar we zijn toch maar op de scooter gestapt. In Patong hebben we wat geshopt, de bazaar bezocht, een 2e scooter geregeld en lekker gegeten. ’s Avonds hebben we in Phuket Town bij Music Matters genoten van wat Jazz en cocktails / bier.
De volgende dag mochten we eindelijk na heel wat gedoe (zal jullie het verhaal besparen) de koffer in ontvangst nemen en namen we 5 uur later dan gepland de ferry vanaf Rassada Harbor naar Koh Phi Phi Don.

Koh Phi Phi
Wat een prachtige eilanden! (zie foto’s) Ons kamertje was geboekt bij Maney Resort op Koh Phi Phi Don. Het was wel even klimmen (krijg ik hier tenminste ook nog wat beweging) maar het uitzicht vanaf onze kamer was geweldig. De kamer was heel basic, overal kieren waardoor je naar buiten kon kijken, en beestjes binnen konden komen. De gordijnen gingen ook niet echt dicht dus dat was ideaal voor de gluurder die opeens wegrende toen ik naar het raam keek. Op het strand hebben we lekker gegeten, cocktails gedronken en gekeken hoe de bootjes op het droge kwamen te liggen toen het eb werd en de zon onderging. Verder is er best wel wat nachtleven op de drukke/knusse wandelpaden in het centrum van het eiland. Kroegjes, marktstandjes, kleine winkeltjes, live-‘muai thai’,.. we zijn in een restaurantje gaan zitten waar ze films draaiden. :)
Om 6 uur werd ik wakker van de apen die op/om onze kamer rondbazuinden. Ik heb toen wel hele mooie foto’s kunnen schieten. :) Met een lokale long-tail boat zijn we naar Koh Phi Phi Leh gevaren. We zijn langs monkey island en de viking cave gevaren, konden wat zwemmen in een mooie baai en hebben een uur op ‘The Beach’ verbracht. Het was een beetje te bewolkt voor een mooie zonsondergang op het water maar het was een mooie tocht. ’s Avonds weer op het strand gegeten en bij de ‘Hippie’s Bar’ op een strandmatje gelegen en weer van heerlijke cocktails genoten. Verder verkopen ze er ook ‘smokes’ waarvan ze ons Nederlanders probeerden wijs te maken dat het wiet was. Haha stakkers!
Dag 4 van de 12 hebben we wat op het strand gelegen, gezwommen, geshopt en toen weer de ferry terug genomen en weer bij het Crystall Inn ingecheckt. Schuin tegenover kun je erg lekker Thais eten en daarna zijn we naar de Night-Market gegaan waar ik deze keer heb ik de shopaholic heb verslagen. :) We hebben de avond weer om de hoek bij Music Matters afgesloten.

Indigo-Pearl
Wauw! Ik had 1 nacht geboekt in de Private Pool Pavillion van dit unieke 5 sterren hotel, maar het was echt zo geweldig dat we er spontaan nog een nacht bijgeboekt hebben! Alles in het Indigo-Pearl werd speciaal voor dit hotel ontworpen. Elk detail in het hotel verwijst naar de rijke tin-mining geschiedenis van Phuket want tot het toerisme hier op kwam dagen, draaide de economie hier op de tinmijnen. De waaiers buiten werden vroeger in de schachten van de tinmijnen gebruikt als ventilatie en zo zijn er nog veel meer oude dingen in het hotel terug te vinden. De kamer was echt super groot en rilaxed! We hadden een eigen tuin met zwembad, ligstoelen, een sofa, een gewone tafel met stoelen, en ook ons ruime bad stond buiten. De douche was warm ;) en alle zeepjes, douchegels en lotions geurden heel lekker. We hadden zelfs een inloopkast! Bekijk de foto's maar. :D
Het eten was echt heel lekker en ook de cocktails waren ook meer dan hun prijs waard. s'Avonds hebben we in een gezellige bar leren snookeren. Niet dat ik er veel van bakte maar het was leuk. :) Bij onze kamer mochten we verder ook gratis dvd's huren en kregen we gratis 2 cd's mee naar huis. Uiteraard had alles hier wel een prijsje, maar we hadden besloten om even niet teveel over geld na te denken. Bij de check-out was ik bang dat me credit card zou weigeren maar dat gebeurde gelukkig niet. :) Daarna nog even gesnookerd, en toen het stopte met regenen zijn we op de scooter gestapt. (Dit is dus klasse hebben! :D Zit je in een super de luxe 5 sterren hotel, in een kamer met eigen tuin/zwembad en dan vertrek je op de scooter! :p Het personeel keek ons confused achterna! Haha!)


Eigenlijk wilden we de volgende ochtend naar Khao Sok vertrekken, maar Lisette (die zo aardig was om een stukje van haar kamer op te offeren voor onze koffers :) thnx! ) vertelde ons dat ze gehoord had, dat daar ook overstromingen zouden zijn. Dus hebben we in Patong bij Amata Resort overnacht en zijn we de volgende dag naar de Butterfly garden gegaan en hebben we op de scooter het zuiden van Phuket verkend. We hebben tevergeefs geprobeerd een weg te vinden naar de Big Buddha en zijn toen maar naar Phrom Thep Cape gereden. Hier ligt op de berg een restaurantje vanwaar je de hele baai kunt overzien en de zonsondergang kunt bekijken.
Inmiddels hadden we gehoord dat er rond Khao Sok geen last was van overstromingen, dus zijn we 's avonds naar Phuket Town gegaan, (zelfde hotel en weer bij de jazzbar geweest), om de volgende ochtend alsnog de bus te pakken. :)

Khao Sok
Donderdag 4 November zijn we vroeg opgestaan om de bus van 9:00 naar Surat Thani te pakken, die dus langs Khao Sok komt. Maar Thailand zou Thailand niet zijn zonder wat chaos, dus op het busstation aangekomen bleek de bus opeens pas om 11uur te vertrekken (en of dat echt zo is, is maar de vraag).. We konden ook om 9:00 de bus naar Khao Lak nemen en daar overstappen, dus deden we dat maar. De bus was echt ontzettend ranzig. In het midden van de bus zat er water tussen het plafond wat gedurende de rit steeds verder naar achteren liep tot we water over ons heen kregen. Ik had het echt helemaal gehad! Eenmaal in Khao Lak informeerden we ons naar de bus naar Khao Sok.. de een zei: die vertekt om 12:00 de ander zei om 13:00.. Er zaten ook 4 maleisische vrouwen al heel lang te wachten. Na meer dan een uur wachten op 2 bussen die maar niet kwamen, deelden we met z'n allen een klein busje. De rit duurde een uur maar we zaten comfortabel, hadden airco en het was sneller dan de bus.

We reden naar het Morning Mist Resort. Ze hadden nog een prima kamer vrij, dus hebben we meteen ingecheckt. De badkamer (warme douche! :D) zat aan de kamer vast en was half open. Wat een uitzicht zeg! Echt prachtig! Na een lunch konden we op vrachtwagenbanden de rivier af tuben, door de jungle en langs de rotsen, geen slangen gezien maar wel apen en vogels. Voor de volgende dag hadden we een tocht geboekt naar het Chieuw Lan Lake. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten en in de open lobby/bar/restaurant onder het genot van een cocktail / biertje gekaart. De jungelse stilte werd helaas verstoord door een grote groep luidruchtige engelsen die hun eigen muziek opzetten en zich lam zopen. Mja..

De volgende ochtend vertrokken we met nog 7 personen naar het Chieuw Lan Lake. Dit is een stuwmeer tussen de bergen dat op sommige plaatsen 140m diep is. De dam werd 27 jaar geleden gebouwd en toen zijn er ongeveer 160 eilanden ontstaan. Dieren werden hierop ingesloten en niet overal was genoeg voedsel, dus 40% overleefde dit niet. Verder zie je ook boomtoppen uit het water steken, echt een heel raar beeld maar toch heel mooi en kalm. Op een longtailboat maakten we een tocht over het meer. Na de eerste pauze bij een 'rafthouse', (drijvende (bamboe)hutjes waar je ook kunt overnachten) hebben we een kleine jungle tocht over een berg gemaakt. Aan de andere kant was ook een soort rafthouse met bamboe vlotten. Hiermee zijn we naar een grot gevaren waar we in konden. Een thai, die met een fietsband een accu in een rijstzak op zijn rug droeg, welk via startkabels verbonden was met een TL-buis, liep voorop. Daarna maakten we weer de hele tocht terug en kwamen 's avonds in het hotel aan. De engelsen zaten weer in het restaurant, maar waren tot onze stomme verbazing heel rustig, dus we hadden een vet chille avond. :)
De laatste dag in Khao Sok zijn we met een canoe, die bestuurd werd door een Thai, de rivier verder afgevaren. We hebben 2 slangen, wat arends en nog andere beesten gezien. De natuur hier is echt geweldig!


Laatste daagjes
Na een 4 uur durende busreis en een te lange taxirit kwamen we in Patong aan. We waren niet helemaal van plan om lang te stappen. (ofja Jérôme niet ;) ) Maar we vermaakten ons prima tussen al het rare volk dat 's nachts Bangla Road belaagd en voor we het wisten was het al weer 6 uur s' ochtends eer we in het hotel kwamen. (uiteraard met snack pauze bij de 7-eleven :p ).
De laatste dag hebben we nog wat geshopt en hebben we bij een erg leuk hotel in de buurt van het vliegveld ingecheckt want Jerome's vliegtuig vertrok de volgende ochtend (ma8nov) al om 7:15. Het hotel zag er op internet wel degelijk uit maar we kregen een gratis upgrade en het was echt geweldig! De wekker hadden we om 5:30 gezet want de taxi zou ons om 6:00 naar het vliegveld brengen.. Om 6:10 sprong Jérôme opeens overeind en 10 min later zaten we in de taxi. Het vliegveld is erg klein en lag op 5 min afstand, dus hij heeft het vliegtuig nog met gemak gehaald. :) Het afscheid was ook heel kort en 10 min later kwam ik weer op een lege kamer aan.

Stage
Eigenlijk had ik die maandag nog moeten werken, maar de FO manager komt nu pas volgende week terug en niemand verwachtte me echt. Dus ik ben maar eerst weer het bed ingekropen tot ik uit de kamer moest, heb op het strand gebrunched, een mani/pedicure laten doen en ben toen op de scooter naar me vertrouwde gebrekkige kamertje terug gekeerd. Dinsdag ben ik bij de FO begonnen, wo was ik 's avonds ook MOD (manager on duty) met de Resident Manager (soort GM) als 'buddy'. Nu is het vrijdag, heb al wat dingetjes geleerd en gasten ingecheckt, maar volgende week als de FO manager er weer is bespreken we wat nu precies de bedoeling is.

Visa-trip
Zondag ga ik dus naar Penang, Maleisie om me visa te vernieuwen. Ik moet 2x 11 uur in een bus zitten :s en heb blijkbaar maar krap een dagje om iets leuks te doen. :s Dat had ik me even iets anders voorgesteld.. mja ik zie wel.. misschien wordt het toch wel leuk. :)

Mobiele nummer
Me Thaise nummer is niet meer in gebruik.. Ik heb wel een nieuwe maar die doet het maar half. Maar!.. Me nederlandse abo is net ingegaan en ik heb me ouwe nummer kunnen behouden. Dus ik ben weer op mijn oorspronkelijke nederlandse nummer bereikbaar voor smsjes! (Opnemen is te duur)

Dit was dan mijn langste verhaal dat ik hier in Thailand ooit zal schrijven! :p

xX

  • 12 November 2010 - 16:13

    Gaby:

    all in all toch een leuke vakantie van je vakantie gehad.....lol
    jérôme zeker blij jou weer kwijt te zijn.....of niet natuurlijk!!
    leuk dat er deze keer ook de foto's erbij waren! groetjes gaby

  • 12 November 2010 - 16:53

    Marina:

    Oh cor, dat klinkt echt zoo mooi. Ik heb thailand wat hoger op mijn lijstje gezet van landen die ik absoluut binnen.de komende paar jaar moet bezoeken. Jammer dat jerome er maar zo kort was. Maar je hebt je duidelijk wel vermaakt.
    Succes bij de fo. X

  • 12 November 2010 - 19:40

    Miranda:

    Chick!!! Ik wil ook!! Supervet man allemaal! Echt heel gaaf! Ben blij dat kje een goede vakantie hebt gehad, en ik hoop je binnenkort weer wat uitgebreider op msn te spreken;)

    Dikke kus!

  • 13 November 2010 - 00:26

    Cynth:

    hooiii
    ik heb er helemaal geen 15 min over gedaan om het te lezen, was er zo doorheen. Een on-corinna achtig verhaal, veel te weinig chaos maar toch nog wel wat..
    Klinkt wel echt supervet en zoals ik zei, de foto's waren echt, écht heel erg mooi...
    vind t jammer dat ik niet heel rijk ben en ook geen tijd meer heb (ik blijf langer hier, tot begin feb, hadden ze gevraagd) maar oh..
    nou ja, ik geniet gewoon van je foto's en verhalen!!

    :)

    en maleisie wordt vast leuk, ook al is het maar 1 dag:P

    Spreek u snel (je krijgt nog steeds een x antwoord op je mail hoor;) )

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 12877
Totaal aantal bezoekers 41399

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: