Liveaboard: 5 dagen op zee! 14 duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Liveaboard: 5 dagen op zee! 14 duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Liveaboard: 5 dagen op zee! 14 duiken!

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

31 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve Lezers,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste bericht. Dat heeft een aantal redenen:
1.)Mijn tijd in Thailand zit er al bijna op en ik realiseer me nog niet helemaal dat ik over anderhalve week weer op Nederlandse bodem sta. Dit onwerkelijke gevoel creëerde een soort van ‘writers block’. :)
2.) Ik was de laatste tijd te druk met de laatste stage dingen ENN.. ik heb 5 dagen op een boot en onderwater doorgebracht! Liveaboard met Similan-Diving-Safaris! AMAZING! En nu Chiang Mai!

Zo, ik begin maar eens bij het begin. 4,57 miljard jaar geleden.. :p

Laatste werkdagen
Donderdag 20 januari was Sander en mijn ‘afscheidsfeestje’. Tot op het laatst werd ‘geheim’ gehouden waar dit plaats zou vinden. 10 minuutjes rijden van het Aleenta is een heuvel waarop zich een restaurant bevindt. Toen we met de auto aankwamen bij het 360�restaurant (naam te danken aan het prachtige uitzicht) zat iedereen al aan een lange tafel. Bijna heel de FO staff, de meeste managers en nog wat onbekende gezichten. Hier in Thailand is het geen gewoonte om op anderen te wachten dus de helft had al gegeten, anderen waren nog aan het eten en wij bestelden pas. Schalen met lekkere Thaise gerechten werden midden op tafel gezet en dan schep je gewoon zelf op wat je lekker lijkt, van alles wat dus. :) Er werd veel gekletst, foto’s gemaakt en door een aantal fanatiekelingen werd de hele avond karaoke gezongen met een vaag en zelfs voor Thaise begrippen verouderd karaoke systeem waarbij je midi-file deuntjes (klinkt als polyfone ringtones) als begeleiding had. Eerst moest ik echt wennen aan die rotdeuntjes maar toen 2 uur later de karaoke even stopte was het toch opeens heel stil en was er meteen een ‘het feest is voorbij sfeer’. Gelukkig begon het volgende midi-deuntje een minuutje later en keerde de gezelligheid en het geroezemoes ook weer terug. Het werd niet al te laat want sommige mensen moesten de volgende ochtend alweer om 7 uur beginnen.
Vrijdag 21 januari was mijn laatste werkdag.. van 13 tot 22 uur. Nouja.. gewerkt heb ik niet echt. Ik ben langs alle afdelingen gegaan en heb met iedereen foto’s gemaakt, me koffer ingepakt, en een rugzak en een tas want ik had voor de volgende dagen nog wat andere plannen. Tijdens mijn collegaatjes pauze en het laatste uurtje van de shift zat ik echt bij de FO. Het laatste uurtje en toen de nightshift kwam om ons af te lossen was het toch wel een raar gevoel om te realiseren dat mijn stage er nu toch echt op zat. Maar het gaf ook een vrij gevoel. Heerlijk! Niets moeten en alles kunnen. :D

Phuket
Zaterdag ben ik op de ‘motorbike’ naar Phuket gegaan. Ik heb daar in Chalong even de oude guest relations manager opgezocht. Hij/zij is echt heel grappig! We noemden em ook wel ‘Miss J’ maar nu noemt ie zichzelf Beyonseph want hij is helemaal gek op Beyoncé en zijn naam is Seph. Alhoewel dat zou ook een nickname kunnen zijn want iedereen heeft hier nicknames omdat de echte naam vaak te moeilijk is om te onthouden. :p
’s Avonds zou ik eigenlijk met Denise naar mijn Jazzbar in Phuket Town gaan maar Beyonseph had ook wel zin om in Patong te gaan stappen. Met nog een vriend van ‘B’ zijn we eerst Denise op gaan halen en toen naar Phuket Town gescooterd. We wilden bij de Jazzbar eerst ff een drankje doen maar, daar eenmaal aangekomen bleek deze dicht te zijn. :s Toen zijn we maar omgekeerd en meteen in Patong.. jaa waar anders.. de Seduction in gegaan. Opeens was er een hele groep Thai die blijkbaar ook bij ons hoorde en gingen we meteen met cocktailtjes de dansvloer op. :) Omdat we niet meer echt een beeld hadden van hoe we ons binnenkort in het koude NL zullen voelen, hebben we ook nog een bezoekje gebracht aan de ice-bar van -20 graden en een shotje gedaan. :p Al met al was het dus een gezellige avond!
De volgende dag was een verwen dagje. Met z’n 2en achterop de motorbike-taxi zijn we naar de bus gereden die er vervolgens dik een half uur over deed om in Patong te komen. (Waren te ‘moe’ om de vorige nacht op de scooter te stappen :p ) Daar hebben we lekker ontbeten, vissen gevoerd (bezoek gebracht aan de visspa), geshopt, een manicure/pedicure gedaan en toen was het alweer avond en zijn we voor de laatste keer naar de nightmarket gegaan waar Denise nog wat souvenirs wilde halen en mijn shopaholic soms ook de overmacht won. Foto’s zie: http://picasaweb.google.com/corinna.hauer

Liveaboard, 5 dagen op zee!
Maandagochtend leverde ik de scooter in en ging ik met de taxi via Aleenta (moest hier even mijn andere tas pakken) naar Khao Lak.. Similan-Diving-Safari’s. Hier moest ik even de duikuitrusting passen en toen had ik nog tijd om even naar het strand te gaan, te lunchen, mijn mail te checken en wat theorie te lezen voor mijn Advanced Open Water Licence. Om 17uur vertrokken we naar Tab Lamu Pier, gingen we de boot op en kregen we onze slaapplek toegewezen. Ik had voor deze 4 nachtjes gewoon een bed in een kabine voor 4 pers geboekt en was bij de 3 duikinstructrices ingedeeld wat uiteindelijk heel erg gezellig bleek te zijn. :)
Ik hou van het leven op de boot!
Die eerste avond voeren we naar de Similan Islands waar we de volgende ochtend onze eerste van in totaal 14 duiken zouden maken. De 3 hele dagen die we hadden waren ongeveer zo ingedeeld:
7:30 1e duik, daarna ontbijt, vrije tijd
11:00 2e duik, daarna lunch, vrije tijd
15:00 3e duik, vrije tijd, diner
19:30 4e duik = de nachtduik omdat het dan al donker is.
En de laatste dag maakten we nog 2 prachtige duiken voordat we weer terug keerden.
Ik zal niet elke dag in detail bespreken maar op het eind.. ik wilde gewoon echt niet al van de boot af.. zou zo meteen nog een keer mee gaan als ik het geld en de tijd had. :(
In onze vrije tijd konden we met een klein bootje naar het strand, zonnen op het zonnedek, gezellig bijkletsen, in boeken zoeken naar wat we nou eigenlijk gezien hadden, of in de kabine chillen of snorkelen. 1 dag was er een schildpad in het water, ik dus me snorkelspullen en camera gapakt en het water ingegaan.. maar 2 min later stikte het opeens van de kleine kwalletjes en ook de weg terug naar de boot ging door de kwallen heen. Gelukkig waren deze niet giftig maar sommige brandden toch wel.. :s dus ik heb uiteindelijk geen foto meer kunnen maken met de schildpad behalve vanaf de boot.

We hebben gedoken op meerdere plaatsen bij de Similan Islands, Koh Bon, Koh Tachai, Richelieu Rock en tot slot bij Boonsung Wreck.
Voor degenen die niks te doen hebben en plaatjes op willen zoeken van wat ik onder water allemaal gezien heb volgt hier een hele lijst.. de rest kan dit overslaan :p Foto’s die ik boven water heb gemaakt (en hoe mooi ze ook zijn, ze kunnen niet tippen aan de realiteit) staan op mijn site. http://picasaweb.google.com/corinna.hauer/ThailandLiveaboard
Stone fish, bearded scorpion fish, red lion fish, common lion fish, giant moray eel, honey-comb moray, yellow-edged moray, barracuda, red-tooth triggerfish, indian triggerfish, titan trigger fish, white spotted boxfish, giant puffer, black spotted puffer, common porcupine fish, masked porcupine fish, malabar grouper, foursaddle grouper, peacock grouper, oriental sweetlips, moon wrasse, emperor angelfish, bullethead parrot fish, false clown anemone fish, clark’s anemone fish, orange spotted pipefish, flute fish, timor snapper, three spot dascyllus, schooling banner fish, moorish idol, powder blue surgeon fish, long nose unicorn fish, long nose butterfly fish, trevally (green&purple?), coral rock god, fusiliers, sandperches, gobies, shrimps, nudiebranches, painted spiny lobsters, reef crabs, hermit crab, tiger cowrie, giant clam, varticose wart slug, blue sea star, cushion star, jewel urchin, black diadema sea urchin, urchins, marbled sea cucumber, east atlantic worm sea cucumber, octopus, squid, zigzag oysters, leafy coral, leafy soft coral, giant fan coral, brain coral, feather star, elephant ear coral, tupe coral, slipper coral, barrel sponge and a banded sea snake.. and só much more! :p

29 Januari, gisteren dus, heb ik iedereen nogmaals gedag gezegd en heb ik nog een cadeautje gekregen van Oil, die ook bij de FO werkt. Omdat ik niet alles mee kon nemen heb ik de rest van mijn spullen aan de anderen gegeven en toen ben ik definitief uit mijn kamertje vertrokken. Het was inmiddels wat later dan gepland en toen kwam ik 30 min voordat mijn vlucht vertok pas op het vliegveld aan. De counter was al gesloten maar dat was geen probleem (ik was niet eens de laatste ;p) en 3 min later was ik al bij de gate en kon het vliegtuig mooi op tijd vertrekken. :) Om kwart over 9 landden we en nadat ik mijn 29kg koffer van de bagageband had gesleept en het voormekaar had gekregen deze zo te draaien dat de kant met 4 wieltjes onderop was.. rolde ik naar de meter-taxi. Bij het 5e guesthouse dat ik belde was nog een kamer vrij.. op naar old-town!

Het begin van dit lange verhaal had ik eergisteren al geschreven. Nu zit ik dus in RCM guesthouse in het oude centrum van Chiang Mai en heb uitzicht op een mooie boeddhistische tempel. Over 1 uurtje begint de zogenaamde ‘Sunday Walking Street’, een markt waarvoor de hele straat wordt afgesloten en handelaren uit Chiang Mai, de bergdorpjes en omstreken hun (zelfgemaakte) spullen aanbieden. Hier laat ik dus mijn shopaholic de vrije loop en stort ik me met plezier op het spulletjes bewonderen, babbeltjes maken, lachend onderhandelen en als de prijs klopt.. kopen! Wat trouwens de temperatuur betreft vind ik het verschil met Phuket reuze meevallen.. het is bloedheet! ;p Straks even mijn was afgeven en mijn onderwaterfoto’s ophalen.. ik hoop dat ze gelukt zijn! :D Oja.. en een treinkaartje regelen is ook wel handig en ik wil nog naar zo een dorp met vrouwen die ringen om hun nek doen (long necks of ook wel giraffe vrouwen genoemd), die zitten op de grens met Laos en Myanmar(Burma) dus dat wordt een lange trip maar blijkt wel heel tof te zijn, heb ik zojuist van Iris vernomen. In de Lonely Planet heb ik ook nog wat leuks gelezen over iets genaamd ‘flight of the gibbon’ en een ‘night safari’.. :D

Maargoed, ik weet niet of dit mijn laatste verhaaltje vanuit Thailand is of dat ik er nog eentje schrijf als ik in Bankok ben, maar dat zien jullie vanzelf wel. Thnx voor het lezen en plaatsen van alle leuke reacties op mijn verhalen de afgelopen maanden en vooral voor alle kaartjes en pakjes die mij al of niet hebben weten te bereiken! ;p
Aju! Het ga jullie goed! Ik ga nu op pad! En daarna zet ik dit verhaal online, want ik zit op de 5e verdieping en ben te lui om al die trappen af en weer op te lopen alleen om een paswoord te halen voor het internet dus dat doe ik mooi als ik terug kom.
Tot binnenkort! :D
xX



  • 30 Januari 2011 - 19:39

    Cynth:

    Cool Cor!
    Ik weet dat we vrijdagnacht hebben gepraat, ik kan het me helaas niet meer herinneren maar had het later teruggelezen en toen was je dus aan het vertellen over die duiken. Nou ja, allemaal echt supervet iig en over een weekje ben je poepbruin weer in freezing holland... Geniet nog van je laatste week!!!! Daarna gaan we weer uit;)

    xxx

  • 30 Januari 2011 - 19:45

    Cynth:

    btw, mooie foto's! Die van Liveaboard komen me vagelijk bekend voor.... :p

  • 02 Februari 2011 - 15:56

    Miranda:

    Ik ben echt jaloers!!! Wat gaaf man en vooral die foto's! Heerlijk gewoon! Je zult thailand wel ontzettend gaan missen.. wat ik me heel goed kan voorstellen... Hmm... klinkt hier een goede reden voor een mooie vakantie in door???;) Haha, tot snel meis! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 2518
Totaal aantal bezoekers 41411

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: