Sawatdie pi mai kha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Sawatdie pi mai kha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Sawatdie pi mai kha!

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

04 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Hallooe

Happy New Year!! :D

Zucht.. hier zit ik dan uit te zieken van een voedselvergiftiging. Hierdoor heb ik natuurlijk wel genoeg tijd om te vertellen hoe we hier in Thailand het nieuwe jaar ingegaan zijn. :)

Oudjaarsdag ben ik naar Surin gescooterd en heb ik me spullen alvast bij Iris gedropt. Ik ben ook nog langs de mani/pedicure gegaan, maar dit was echt 1 grote ramp dus een dik uur later ben ik maar weer naar buiten gestapt..zonder lak en met een afgeknipte nagel. :S Wat een idioten! Maargoed.. Iris moest tot 22uur werken dus meette ik alvast met Mirian en Jori bij de wine-connection om een bodempje te leggen voor de avond. ;)
Daarna zijn we naar de Absolute gegaan,.. wat toch wel onze indrinkbar geworden is. Over Bangla bleven voortdurend mensenmassa's richting het strand lopen. Het was echt super druk! Na een cocktailtje zijn we ook die kant op gelopen.. op naar het dakterras van het Marriott! Hier meetten we met de anderen (Iris, Nicole, Lisette en Mike. Sander moest werken, en van Rudy en Denise hadden we niks gehoord).
Zo ongeveer om 12 uur (er was helaas geen grote klok en het vuurwerk was ook al een kwartier bezig) proostten we met wat bubbels het nieuwe jaar in.
Nederland was toen zó 2010.. :p
Na nog wat gechilled te hebben op het dakterras gingen we richting Bangla. Iris en ik zijn op de scooter-taxi gestapt.. echt hilarisch! Ik zal het filmpje zo op mijn facebook zetten. :) Eigenlijk zouden we iedereen op Bangla weer zien.. maar dat was er uiteindelijk niet meer van gekomen. ;p
Op het strand was een mega Beach-Party. Er was een podium en een band die muziek maakte. We hebben lampionnen de lucht in gelaten. Het was echt een heel mooi plaatje, overal lampionnen die in de verte verdwenen. We hebben kleren gezocht voor een kerel wiens kleren gejat waren tijdens het zwemmen. (sukkel! haha) We hebben een biertje geruild voor een bucket. :p Het was echt te bizar allemaal! :D Toen zijn we naar Bangla gegaan. Iris deed een 'grand-entree' ;) en toen hebben we nog even bij de bar met het spijkerblok een drankje geritseld.. We zijn de Brabander en Japanner nog tegen gekomen en hebben rare shotjes gedronken met thee. Toen zijn Iris en ik naar de Hollywood gegaan. Om 6 uur hebben we nog een keer op het nieuwe jaar geproost.. want nu was Nederland ook weer bij. :).. en Tunesie en Duitsland en Frankrijk en Scandinavie en Spanje engazomaardoor.. :P Pap belde zelfs om een Gelukkig Nieuwjaar te wensen!
We namen een Tuk-Tuk terug naar Surin en tegen een uur of 9 lagen we dan eindelijk op bed. :p

Om 3uur ofzo zijn we toch maar eens opgestaan. Samen met Nicole en Sander hebben we in Patong bij een Indisch restaurantje gegeten.. de oorzaak van mijn voedselvergiftiging.. :s De enige reden dat ik er nog een keer heen ga is om me te bedanken voor hun slechte hygiene! Voortaan eet ik wel weer gewoon bij Thaise eetstalletjes op straat.
Maargoed.. Die avond heb ik bij Surin nog een Thaise massage genomen. Het vrouwtje zei dat mijn buik niet goed voelde.. maar toen had ik zelf nog niks door.. tot die nacht. Iris had hetzelfde, maar ze moest om 10 uur alweer werken. :s Ik kon gelukkig nog een tijdje blijven liggen.. 's middags ben ik even bij het zwembad gaan liggen. Tegen de avond ben ik weer terug gescooterd want om 22uur begon mijn eerste Night Audit shift.

Voor het eerst bij de FO heb ik echt eens iets geleerd. Het was zelfs teveel om in 1 nacht allemaal te onthouden, zo rond 3uur begon ik de info niet meer echt op te nemen.. te moe en ik voelde me ook niet echt top. Om 7 uur heb ik een beetje in de kantine ontbeten.. mijn eerste maaltijd sinds ongeveer 36 uur.. maar dat was niet zo een goed idee.. De voedselvergiftiging sloeg nu toch echt toe en toen ben ik maar naar Mia, de HR manager gegaan. Ik had het warm en koud en erg pijnlijke buikkrampen. Ze gaf me wat medicijnen en nu voel ik me gelukkig alweer een stuk beter. :) echt een opluchting! Nougoed.. Vannacht sla ik het werk nog even over maar ik denk dat ik er morgen weer tegenaan kan. :)
De night shift bevalt me wel heel goed. Eindelijk leer ik eens goed omgaan met het systeem op de computer, financiele dingen en hoe alles verwerkt wordt. :)

De tijd vliegt! Nog maar 34 nachtjes te gaan hier in Thailand! Ik zal Thailand zeker met gemengde gevoelens verlaten. Ik zal blij zijn om iedereen weer te zien en terug te keren in mijn vertrouwde cultuur.. maar ik ga ook zeker een aantal dingen missen. Mja.. nog 3 weekjes stage te gaan.. en dan ga ik nog 2 weekjes rondreizen en genieten van dit mooie land!

xX

  • 04 Januari 2011 - 10:35

    Marloes :

    waarom ben je niet op skype.....
    Maar hoop dat je ondertussen al wat beter bent.
    Tof dat je nu ook echt iets leert:P

    XX

  • 04 Januari 2011 - 14:56

    "tante"gaby:

    hey...dat was niet zo'n geweldige start in het nieuwe jaar! hoop dat het je nu iets beter gaat.ik ben ook aan het opknappen van een dikke grip die mij 4 dagen in bed heeft gehouden.ook tijdens oud en nieuw...pfff
    hou je taai.....groetjes "tante"gaby

  • 06 Januari 2011 - 03:56

    Denise:

    Hé Corinna !
    Ik las dat je nog wat wilt rondreizen?
    Van 27-31 januari ben ik ook van plan nog wat te reizen..
    Chiang mai en Bangkok staan op mijn lijstje.. wat zijn jou plannen en wanneer ga je?
    Misschien kunnen we samen gaan?
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 41399

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: