PADI en Pre-Kerst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu PADI en Pre-Kerst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

PADI en Pre-Kerst

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

21 December 2010 | Thailand, Bangkok

Dit is maar een relatief kort verhaaltje. :)

Donderdag avond, na me weer eens ontzettend verveeld te hebben bij de Front Office, ben ik weer op de scooter gestapt om naar Patong te rijden. Daar heb ik een heel schattig Italiaans restaurantje gevonden met buiten een stenen pizza-oven. Alhoewel ik na de serrano-pizza al best vol zat kon ik het niet weerstaan om de chocoladecake met vanilleijs te proberen. Echt heerlijk! Het chocoladecakeje was warm en in het midden zat vloeibare chocolade. Een heerlijk!.. bolletje vanilleijs, slagroom, vanillesaus, kersensaus en een kers bovenop! *zucht*.. Zeker voor herhaling vatbaar!

Die avond kon ik weer bij Lisette blijven slapen.. We wilden nog ff een dvdtje kijken wat Sander had laten liggen, 'The Quest' ofzoiets.. maar dat ging dus echt helemaal nergens over (nog idioter dan 'Oh Oh Gerso') dus hebben we em maar uit gezet. Is meer een 'mannenfilm' denk ik zo. ;p Haha mja..

De volgende dag moest ik er vroeg uit want om 7:30 werd ik door Thailand Divers opgehaald voor mijn laatste dagje van de PADI Open Water Course. We hebben 3 duiken gemaakt bij Koh Phi Phi Leh (bij Maya Bay), Koh Doc Mai en Koh Bida Nok. Helaas hadden we een schildpad gemist die opeens onder een steen vandaan kwam toen wij net langs waren gezwommen. De duikers achter ons hadden ons dat achteraf op de boot heel leuk verteld.. Maar ik heb wel een Red Lionfish, Morenen, een kleine rog en een bamboehaai gezien. (nouja de haai zat wat verstopt in een rots achter zee-egels) Op de boot heb ik ondertussen nog een toets moeten maken.. (jaa moet ook he.. beetje theorie zodat je onderwater geen randdebiele dingen doet en dood gaat ofzo. ;p ) en gehaald! Nu heb ik dus een brevet en mag ik tot 18m diepte duiken zonder persé een instructeur erbij. Ik ben van plan om in januari aan de Advanced cursus te beginnen wat betekend dat je dan tot 30 meter mag en natuurlijk nog wat meer theoretische kennis krijgt. Daarna ga ik dan een liveaboard trip naar de Similan Islands doen,.. waarschijnlijk met www.sea-bees.com :) Ik heb er nu al ontzettend veel zin in! Maargoed.. ik heb nu nog 2 uurtjes om mijn MOD rondje te doen en een verslagje te maken en dan ga ik maar eens kijken of er iemand online is. :)

Oja!! Dat wilde ik nog even vertellen.. haha bij ons in de lobby staat echt een heel zielig (kerst)(palmachtig?)boompje. Het had al zonder versieringen een stok nodig om de stam recht te houden.. de versieringen zijn op zich wel mooi.. maar het boompje blijft gewoon iets triests uitstralen. ;p De Thai van de Housekeeping hebben echt heel erg hun best gedaan en zijn heel trots op hun heuse kerstboom. Het enige wat ik kon bedenken om te zeggen toen ze me vragend(naar goedkeuring) aankeken was: 'Waauuw'.

Fijne Kerst aan iedereen! En ik mis jullie!

xX

P.s.
Ik wilde nog wat pakketten versturen naar zowat iedereen maar de post is hier echt een gedoe.. dus als jullie niets ontvangen.. dan komt het in feb gewoon mee. :)



  • 21 December 2010 - 17:57

    Miranda:

    Wat een opluchting... ik ben eindelijk bínnen het half uur klaar met lezen:P Haha, nee hoor je lange verhalen zijn superleuk!! Echt gaaf dat je je duikbrevet hebt gehaald! Gefeliciteerd! Dat wil ik ook ooit nog doen eigenlijk:) Enja... zo'n chocolade toetje kun je gewoon niet weerstaan, en weetje, eigenlijk moet je dat ook niet willen en er gewoon van genieten. Het klinkt iig heerlijk!

    Kus kus!

  • 21 December 2010 - 18:10

    Cynth:

    Amen @ Miranda:P
    duiken is idd leuk maar zoiets wasi k hier mis... ik heb het al vaker gezegd, FOTO'S!!!!!!!!!!!!
    zoveel verhalen, maar een foto zegt meer dan duizend woorden :P

    Anyway, leukleuk allemaal, en dat toetje, dat at ik idd in italie ook altijd, heerlijk... hongerr:P

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 3263
Totaal aantal bezoekers 41399

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: