Laatste week en terug in NL - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Laatste week en terug in NL - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Laatste week en terug in NL

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

09 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Zo.. dit is het dan. Mijn laatste verhaaltje over mijn avonturen in Thailand.
In mijn vorige verhaaltje was ik net in Chiang Mai. Ik heb daar echt een hele leuke tijd gehad en veel dingen gedaan.

Chiang Mai
De Sunday Walking Street was echt huge! Ik heb 6 uur lang langs alle straatjes met marktkraampjes geslenterd en nog niet alles gezien! Maar ik heb nog leuke souvenirs gevonden. :) Verder heb ik nog tempeltjes bezocht, een hele dag lang een Thaise kookcursus gevolgd waar ik o.a. 'green curry' en 'phad thai' heb leren maken en heb ik dorpjes bezocht waar kleine volkjes wonen in echt heel armoedige omstandigheden, maar ze blijven lachen en zijn heel vriendelijk. De tour was wel erg toeristisch opgezet waardoor ik een beetje het gevoel had alsof ik 'aapjes aan het kijken was'. Om toch een beetje het gevoel te hebben iets goeds te doen heb ik maar wat lokale souvenirtjes gekocht.
Verder ben ik ook naar de Chiang Mai Night Safari geweest. Dit bleek echter een soort van treinbus te zijn waarbij je met 50 personen ofzo door het park gereden werd en dan gingen lichten aan om beesten te laten zien. Ik heb wel een giraffe en een zebra geaaid en ben ik op de foto gegaan met een witte tijger op me schoot. :) Een van de tofste dingen die ik beleefd heb was de 'Flight of the Gibbon'. Hierbij zoef je aan kabelbanen, houten bruggetjes en al abseilend van boomtop naar boomtop door de jungle. Zie het filmpje op facebook voor mijn tocht aan een 800m kabelbaan tussen 2 bergen in. XD

Bankok
4 Feb heb ik de nacht/slaaptrein van Chiang Mai naar Bankok genomen waar ik de laatste 2 dagen door heb gebracht. Om 8 uur 's ochtends kwam ik aan en die dag heb ik gratis een green-bike gehuurd (project van de overheid om tourisme in Bankok te bevorderen ofzo) Ik ben naar het Royal Palace gefietst waar ik 2 uur lang rondgelopen heb lang musea, tempels en een heleboel culturele en godsdienstige dingen heb gezien waar ik de ballen van snap. :p In 1 tempel staat een zogenaamde 'Emerald Buddha'. Voor dit 66cm (niet eens echt emerald) beeldje zijn hele oorlogen gevoerd.. echt bizar.
Ik ben nog langs een heleboel andere bezienswaardigheden gefietst en uiteindelijk echt totaal de weg kwijt geraakt. Uiteindelijk bleek ik dik 3 km ergens anders te zijn beland dan waar ik dacht te zijn.. Het stond niet meer eens op de lokale kaart en toen ik het echt zat was en ik te laat dreigde te komen om de fiets in te leveren heb ik deze maar in een tuk-tuk geduwd en ben zo terug gereden. :p
's Avonds wilde ik naar een hele luxe bios waar ik in de Lonely Planet over gelezen had maar deze bestond niet meer dus heb ik maar in een gewone bios 'From prada to nada' gekeken. Het shopping complex waar de bios zich in bevond was zo indrukwekkend en huge dat ik besloten had dat dit mijn 'activiteit' voor de volgende dag zou worden..
Toen ben ik eerst nog naar de Madame Toussauds op de 6e verdieping van het 1e van 3 gebouwen gegaan.. fotos volgen op mijn site. :) Vervolgens heb ik uren en uren lang rondgelopen, beetje geshopt, lekker gegeten en ben ik erachter gekomen dat er nog een super de luxe bios is waar ik eerst gratis in een vip lounge wat mocht drinken en koekjes kreeg en vervolgens lekker onderuitgezakt op een ligbank met kussen en dekentje en bediening 'The social network' heb gekeken. Heerlijk! De volgende ochtend weer op het terras van het hotel aan de rivier ontbeten en toen op naar het vliegveld. Het was nog wel even spannend want over de eerste 2,5 van de 30 km deed de taxi al dik een uur.. en op het vliegveld wilde ik 'VAT-refund' aanvragen en had ik al een stempel waarmee ik na de passport controle 30 euro op zou kunnen halen.. en ik wou nog 3800 baht van mijn rekening afhalen maar de passport control duurde zo lang dat ik met spoed naar de gate moest. In het vliegtuig had ik echt de slechtste plek voorstelbaar (echt geen uitzicht want ik zat pal naast het toilet wat ook niet bepaald fris rook en de hele tijd mensen je aanstoten) verder was de crew echt chagerijnig en onbeschoft.. echt onvoorstelbaar! Maargoed.. 12 uur later landde in in Düsseldorf waar een heel welkomstcommité op mij stond te wachten.. :D

NL
Echt heel fijn om iedereen weer te zien! :D Dusja nu ben ik weer in NL. Ik haat de kou. Moet nog vanalles regelen nu maar ik denk dat ik deze week of uiterlijk begin volgende week naar Maastricht ga, om daar iedereen weer te zien en me oude leventje weer op te pikken.. maar dan misschien toch wat anders. ;p Dit was het voorlopig dan maar weer.. Bedankt voor jullie reacties en tot snel in't echt! :D

xX

  • 08 Februari 2011 - 21:17

    Cynth:

    Haha, welkom thuis! Maar toch benieuwd, wat ga je nu dan doen??
    xxx

  • 08 Februari 2011 - 22:34

    Tante Gaby.....:

    welcome back in NL.....tot snel eens...eerst ff bijkomen van de jet-lag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 728
Totaal aantal bezoekers 41409

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: