Stappen en de avonturen van Alfred - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Stappen en de avonturen van Alfred - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Stappen en de avonturen van Alfred

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

18 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Heey allemaal!

Had me vorige verhaal trouwens nog aangepast, weet niet of jullie dat al gezien hadden. Mja..

Badeend Alfred van Oranje was deze keer echt actief betrokken bij de activiteiten uit mijn verhaal. Alhoewel, bij het stappen issie niet echt mijn tas uitgekomen maar de volgende dag wel! :D

Zaterdag ben ik even met Lisanne (vriendin van Sander, is hier nu op vakantie) naar Khok Kloi gegaan. We zijn over het eet-marktje gelopen bij het Vegeterian Festival, hebben suikerspin gegeten.. Deze smaakte trouwens niet echt zoet, denk dat ze er ook zout bijgooien ofzo en superveel kleurstof want me lippen en tong waren knalroze! ;p Nog even het dorp door en toen weer terug want ik wilde niet al te laat naar Patong rijden.

Rond een uur of 10 was ik dus in Patong. Lisette en Nicole waren allebei ziek (beterschap!) dus besloot ik maar om naar ‘The Bird Cage’ te gaan. Klein hotelletje, simpel, schoon genoeg, vlakbij het centrum en goedkoop. :) Met Iris, Mirian en wat vrienden van haar gingen we stappen. Ze waren al bij de Margarita dus ik daarheen. Werd vervolgens 4x gevraagd wat ik wilde drinken, toen werd alsnog het verkeerde gebracht en toen ik eindelijk me ‘Spy’ kreeg gingen we alweer verder naar de Seduction. Voor 100 baht (€2,50) kregen we entree en een halfvolle bucket met drank. Een cocktailtje en een shotje verder gingen we weer naar buiten. Iris en Mirian kwamen de eigenaar ofzo(?) tegen en toen zijn we weer naar binnen gegaan met een fles vodka. Tegen beter weten in heb ik toch Red Bull gecombineerd met alcohol. (Slechtere combi bestaat voor mij niet.) Mirian en ik wilden alvast naar de pizzahut (ik had ook nog geen avondeten gehad) dus we liepen naar buiten, de hitte in.. BAM!.. en dan voel je de alcohol.. de geur van de pizzahut hielp ook niet echt. ’t Is een wonder dat ik het nog naar het hotel heb gered.. laat staan via de trap naar de 3e verdieping waar ik op bed neerplofte. De lichtblauw gekleurde contactlenzen nog in. :p

De volgende ochtend ging om 11 uur me wekker. 11:30 werd op me deur geklopt en ‘check out’ geroepen, terwijl ik een ‘Do Not Disturb’ bordje had hangen en check out pas om 12:00 uur was. De 3e keer (11:45), deze keer werd echt hard op de deur gebonkt, werd ik kwaad en riep ’12 o’clock, you know?! So I have 15 minutes! Do not disturb me!’. 2 Minuten voor 12 stond ik netjes uit te checken, de poetsvrouw moest naar boven lopen om de kamer even te checken en keek me kwaad aan. Tss! Alfred vond het ook schandalig. Toen hebben Alfred en ik op de scooter wat hotels bekeken waar we eventueel zouden willen overnachten tijdens me vakantie. (Nog maar 7 dagen werken! :D ) Daarna ben ik met Iris en Alfred lekker gaan lunchen, naar de vis-spa geweest, een schelpenmuseum bezocht en hebben we een 4D filmpje gekeken waarin we in een karretje door een mijn heen denderden, haha! De rest van de dag hebben we relaxed door de ondergrondse bazaar gelopen. :)

Vandaag hebben we 11 check in’s dus voor hier best druk. Kga zo maar eens kijken of ze al kamers schoon hebben. :) Maar ik moest wat meer rilaxen dus ik geniet eerst nog maar van een lekkere boterham met kaas :D

Foto’s plaats ik zodra ik ze van Iris heb gekregen! :D

xX

  • 18 Oktober 2010 - 10:35

    Aviva:

    Ik ben echt jaloer. Het klinkt echt als een super lange vakantie. Haha en 11 kamers inchecken is druk... GOH Jij hebt een hard leven! Komen er nog mensen van Maastricht je opzoeken? Ik wil ook blauwe zeeen en witte stranden :(

  • 18 Oktober 2010 - 10:39

    Cynthia:

    nog maar 7 dagen werken.
    Eikel!

    Maar leuk, en ik wacht weer op bericht dat er foto's zijn:)
    Lichtblauwe contactlenzen btw - ik dacht dat je blauwe ogen had maar misschien heb ik iets gemist?:p

  • 18 Oktober 2010 - 11:13

    Corinna Hauer:

    Ja 11 klinkt niet veel, maar het is maar een klein resort met minder medewerkers. En dan is de hele HK staff Thais, dus tempo zit er ook niet in. Laatst waren er om 1 uur van de 7 check in kamers nog niet 1 klaar! De HK manager gevraagd wat ze in hemelsnaam die dik 4 uur gedaan hebben.. Jaa.. dan moet je eerst kijken wat er allemaal moet gebeuren, en waarom ze eerst iets anders gedaan hebben en wat het probleem is en hoe we dat op gaan lossen en dan de rest vragen om dat kamermeisje te helpen.. en we hebben ook zo weinig personeel (blabla). Met andere woorden, uurtje later komen de gasten die hun kamer nog niet in kunnen, dan schiet iedereen in de stress en worden dingen vergeten. :p Dus 11 kamers is hier een heleboel.

    Marleen wilde eerst rond Kerst/Oud & Nieuw komen maar dan krijg ik geen vrij. :S Maar ik ga in feb wat reizen en iedereen die mee wil is welkom. :D

    En ja ik heb blauwe ogen maar die lenzen zijn lichter. ;p

  • 18 Oktober 2010 - 12:20

    Rani:

    Ik ben ook erggg jaloers!! Klinkt super leuk allemaal! 4D? Heb ik nog niet van gehoord... :-S

  • 18 Oktober 2010 - 19:18

    Laura:

    Ik wil ook tegen een muur van hitte aanlopen...!

  • 20 Oktober 2010 - 14:00

    Sanne:

    Pffff en ik maar denken dat je het zwaar had met 6 lange dagen in de week werken :P
    Nou geen medelijden meer vanuit het koude natte harde zware leventje in Nijmegen :P
    Veel plezier nog! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 41400

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: