Zege voor de shopaholic - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Zege voor de shopaholic - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Zege voor de shopaholic

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

04 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Beste lezers!

Ook dit weekend vond er weer een spannende stijd plaats tussen Corinna en haar 'shopaholic'. Helaas was het met 1-0 voor de shopaholic, een nederlaag voor Corinna die door het snelle afscheid, haar trouwe geld enorm teleurstelde. De uitslag was echter niet helemaal een verrassing. Na de blamage die de shopaholic tijdens de vorige nightmarket in Phuket Town leed, omdat de enige aankoop een simpele riem was terwijl er ontzettend veel mooie kansen waren, liepen de gemoederen hoog op. Vastbesloten om deze keer de zege en alle leuke dingetjes mee naar huis te nemen kwam de shopaholic deze keer heel sterk de markt op en was na 10 minuten het lot al bezegeld. De resterende 3 uur probeerde Corinna de schade in haar portemonne te beperken, maar ook deze pogingen liepen uit op blamages.
Corinna houdt zich echter sterk en neemt deze 'beurs-crash' met veel gelatenheid. Commentaar na dit emotionele moment luidde: "Ach, mijn portemonne en banksaldo hebben slechtere tijden meegemaakt, we zijn over het algemeen op de goede weg, maarja je kunt niet altijd winnen he?" Een anonieme bron beweert Corinna die avond nog in Patong te hebben gezien waar ze heel enthousiast gezegd zou hebben: "Oehhh.. kijk eens! Ik heb zoveel leuke spulletjes gekocht" :D Badeend Alfred van Oranje gaat ervan uit dat ze op dat moment nog overmand was door het enthousiasme van de shopaholic.

-----------------

Vrijdag kwamen Lisette, Nicole, Mirian en Iris eventjes op bezoek bij ons in het hotel. Het werd wel een stuk later dan gedacht want er was vanalles gebeurd. Het hele verhaal is op hun waarbenjij te lezen. Laat ik het er maar op houden dat het Thaise rechts'systeem' zo krom is als maar wat en dat je je als toerist, wat er ook gebeurd, het beste meteen uit de voeten kunt maken! Maargoed, Sander en ik hebben hen even een rondleiding gegeven en we zijn door de F&B manager uitgenodigd om even een drankje te doen in de 'Sunset-lounge'. Daarna zijn ze doorgereden naar hun eigenlijke bestemming, Khao Lak.

De volgende dag moest ik nog werken dus kon ik niet met Sander mee om hen daar te meetten. Dat had op zich ook wel iets goeds, want het regende de hele dag echt kei hard waardoor al hun plannen letterlijk in het water zijn gevallen en ze enorm baalden.
Na het werk heeft een collega mij naar de bushalte in Khok Kloi gebracht en ben ik met de bus naar Phuket Town gegaan, en vanaf daar met een motor-taxi naar de nightmarket. Daar heb ik hier en daar steeds thaise hapjes gegeten, tot ik vol zat. Daarna heb ik echt ontzettend veel onderhandeld en een heleboel leuke kleren gekocht. :D Ik heb ook nog heel even Denise en haar collega's ontmoet maar na 2 min waren we elkaar alweer kwijt :p

Je moet wel opletten dat je niet enorm afgezet wordt hier. Ik haalde bij een kraampje een toetje, iets gemaakt uit rijst, ei, suiker, kokos en nogwat. Vroeg ie 70 baht. Dus ik zo: pèt-sip?! Noo.. Chan Tam-ngaan tini! :D Waarop hij vervolgens begon te lachen, "ooooh" zei en toen "sip-haa" zei. Even in het NL: ik zei dat ik hier werk en toen hoefde ie nog maar 15 baht. :p Owja en die motor-taxi vroeg eerst 250 baht voor een klein stukje! Uiteindelijk 50 betaald. :) Ghehe maarja zo gaat dat hier :)

Na het shoppen onderhandelde ik over een taxi naar Patong toen er 2 israelische meisjes (shy en danit) aankwamen die ook die kant op wilden. We wilden dus de taxi delen, maar toen werden die taxi-lui vet agressief. Ze begonnen te schreeuwen dat dat niet gaat en dat we dan het dubbele moesten betalen en ze deden de autodeur open zo van 'stap in!'. Nouja.. dan krijg ik dus echt een 'amehoela met jou' houding, zo ook die Israelische meisjes dus zijn we naar een tuk-tuk gelopen, ingestapt en zeiden we 'go-go'. Maarja.. aangezien veel taxi's hier in handen van de maffia zijn, durfde die tuk-tuk chauffeur niet te rijden met mij erbij. Hij zei heel zachtjes dat ik een eind verderop moest lopen en ie daar zou wachten. Ik dus doent-alsof-ik-kwaad-was uitgestapt, die taxi lui nog eens toegeroepen dat ze 'baleo' = gek zijn en dat ik liever te voet ga dan bij hen in te stappen. Een eindje om de hoek wachtte de tuk-tuk inderdaad op mij en toen werd ik uitgenodigd om met de meiden wat te gaan drinken. Lisette moest echter vroeg op om te werken dus ik wilde eerst even een sleutel halen zodat ik haar niet wakker hoefde te maken. Maar het hotel was toch een stuk verder weg dan ik dacht, dus heb maar een motor-taxi genomen. Een maal in het hotel was ik toch best moe en ben ik maar niet meer gegaan. Mja..

De volgende dag heb ik me was naar de laundry gebracht en heb ik bij de 'Wine Connection' heerlijk europees ontbeten! :D en.. ze hebben er heel lekker brood te koop en ook kaas voor een redelijke prijs :D Daarna heb ik een gezichtsmassage en reiniging laten doen, kreeg er een gratis full body massage bij. (ze hielden hier wel vanzelf rekening met je privacy).. echt geweldig! Vervolgens ben ik bij de kapper geweest, waar je ook standaard een hoofdmassage bij krijgt en uiteindelijk heb ik ook nog een manicure/pedicure gedaan.. Ik voelde me dus helemaal rilaxed en verzorgd. :D
's Avonds hebben we (Mirian, Lisette, Iris, Nicole en ik) lekker pizza gegeten en wilden we naar de 'expo' in Phuket Town.. das ook weer iets om te shoppen, maar ze gingen iets eerder dicht dan we dachten dus er was niet veel meer te zien. (Pak aan shopaholic!) De laatste bus in richting Phang Nga was al vertrokken dus ben ik weer achterop de scooter mee terug gereden naar Patong. Daar heb ik uiteindelijk besloten om zelf maar een scooter te huren en dik anderhalf uur later was ik weer in me kamertje.. (waar ik weer 3 kakkerlakken aantrof en oeps.. de vuilniszak die ik vergeten was buiten te zetten. :) Achja.. en nu ben ik weer 'aan het werk'. Heb wel best wat projecten die ook een hoop werk zijn, maar het is nog niet echt uitdagend om eerlijk te zijn. Maar vergeleken met de meeste stagaires hebben we het echt goed getroffen met het Aleenta :D

Jezus wat heb ik weer een verhaal getypt. Achja.. het helpt tegen mijn verveling, en hopelijk ook tegen die van jullie.. mochten jullie je vervelen. ;p

xX

  • 04 Oktober 2010 - 07:23

    Cynth:

    Haha, jouw shopgedrag is iig niks veranderd alleen is het daar gewoon wat goedkoper:P
    Kan je ook al thais schrijven? Hehe.

    Doe de groetjes aan de kakkerlakken!

    xxx

    en oh ja, volgens mij heb ik het al eens genoemd maareh...FOTOOOOOO'S!!!!

  • 04 Oktober 2010 - 09:02

    Denise:

    Haha ja eeh wij vervelende ook wel wat,, dan lezen we jou vrahaal maar eens haha enne wat een stomme taxi pppfff

  • 04 Oktober 2010 - 09:25

    :

    Hee corinna !
    wat een leuk verhaaltje !
    jammer inderdaad dat we elkaar al zo snel weer kwijt waren. Uiteindelijk zijn laurence en ik met zn tweeen overgebleven (iedereen kwijt, haha)
    laat het me weten als je weer in phuket bent =)
    succes met werken deze week!
    liefs

  • 04 Oktober 2010 - 13:08

    Miranda:

    Hehe:)
    Ik hou van jou verhalen:D

  • 04 Oktober 2010 - 19:36

    Laura:

    Je schrijft leuk! x Laura

  • 05 Oktober 2010 - 11:59

    Marina:

    Nou nou Corinna, das is niet lief... Schreef je nou dat je ze hebt vermoord? Je enige gezelschap in zo'n rustig oord. Die eenzaamheid heeft je duidelijk tot waanzin gedreven :P
    Spannende wedstrijd zeg, ben benieuwd wie de volgende wedstrijd gaat winnen ;)

  • 05 Oktober 2010 - 12:00

    Marina:

    haha, en met ze in mijn stukje bedoelde ik dus de kakkerlakken, duh! x

  • 05 Oktober 2010 - 18:19

    Marian:

    Hahah.. die shopaholic blijft in jou zitten volgens mij :P
    Veel plezier nog!
    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 41399

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: