Avondmarkt, Kata, panne en skype - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Avondmarkt, Kata, panne en skype - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Avondmarkt, Kata, panne en skype

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

27 September 2010 | Thailand, Bangkok

Zaterdag avond zijn Sander en ik weer met de scooter naar de bewoonde wereld gesjeesd. In Central Festival (ook een ontzettend groot shopping center) hadden we met Nicole, Lisette, Mirian en Rudy afgesproken. We hebben echt heerlijk gegeten en er waren ook Thaise collega's van Nicole en Lisette bij. Nu heeft iedereen een Thaise nickname.. De een bizarrer dan de ander dus we hebben enorm gelachen :p
Daarna zijn we naar de avondmarkt in Phuket Town geweest. Hier is echt alles spotgoedkoop en er is zó veel dat we niet eens alles gezien hebben. Hoewel het echt heel verlokkend is om zoveel te kopen dat je het niet meer allemaal mee kunt nemen op de scooter, heb ik de shopaholic in mij onderdrukt en was mijn enige aankoop een riem. :)
De volgende ochtend ben ik op zoek gegaan naar een kort broekje maar kwam ik terug met 4 jurkjes en een t-shirt. 1-1 voor mij en de shopaholic. Op weg naar de Carrefour om brood te halen (leg het nu in de koelkast.. vorige week zag het zwart van de mieren en moest ik tot gisteren wachten op nieuw) kwam ik Sander tegen die net wakker was en ging ontbijten. Even later zijn we naar Kata beach gegaan. Hier deed ik een 2e poging tot surfen, maar deze keer was het surfboard minder stabiel. Voordat ik door had waar het evenwichtspunt lag stak ik steeds met de punt in het water (en ging dus bruut onder) sneed 2 of 3 keer iemand af, had bijna 2 botsingen, en mijn surfboard vloog over de golf bijna tegen het hoofd van een surfer aan. Uiteindelijk had ik het gevoel alsof ik uit een wasmachine kwam rollen. :p Maar gelukkig was alles nog heel en heb ik toch een paar leuke golfjes kunnen pakken :)
Daarna zijn we naar Phromthep Cape gegaan, prachtig uitzicht! Mirian en Nicole zaten hier al op een terras, en Lisette kwam er ook aan. Natuurlijk werden we eraan herinnerd dat het nog steeds regenseizoen is maar toen we eenmaal genoeg parasols geregeld hadden, hebben we toch iets te eten besteld. Blijkbaar vinden Thai het niet raar als er 5 mensen zitten en ze maar 4 gerechten opschrijven (gaat gewoon echt geen lampje branden), dus ik moest opnieuw bestellen. Maar het eten was wel heel lekker! :)
Voor onze lange tocht terug naar Khok Kloi heb ik nog even mogen genieten van een warme douche bij Lisette op haar kamer. (Echt heel erg bedankt! :)) Onderweg nog even een rugzak gekocht voor alle aankopen en toen begonnen aan de lange.. lange reis van 3 uur.. Want de scooter hield er onderweg mee op, uit het niets verschenen opeens een man en een vrouw met een pick-up. :) Wat heel rilaxed was want zo kon de scooter ook mee. Eerst langs 2 garages gereden maar die zaten dicht. Toen weer terug gereden om te tanken.. we gaven 800 baht (halve tank) en 200 extra en uiteindlijk hebben ze ons het hele eind naar huis gereden (50km). Weer eens mooi voorbeeld van hoe ontzettend aardig en behulpzaam Thai zijn! :)

En nu is weer het begin van een lange werkweek. Maar nu zit ik op mijn kamer te werken want op het resort heb ik maar op 1 plek internet en daar werd ik weg gestuurd. Dus toen ben ik maar naar me kamer gegaan en nu regent het al ¾uur pijpenstelen dus ga ik ook niet terug.
Maarja, ondertussen probeer ik optimistisch te blijven door leuke dingen uit te zoeken die we gaan doen als Jérôme deze kant op komt. Ik heb ook kaarten gekocht dus wie een kaartje wil moet even het adres sturen.

Oja en mijn skype is: corinna.hauer

Verdere nutteloze dingetjes: Ik koop geen Gouda want die kost 5,60 per 200 gram! (alle kaas is duur) Maar ze hebben wel ham. Ik ben verslaafd aan chips met garnalensmaak (van Lay's!), heb eindelijk lekkere chocomel gevonden (van Nestle). Ben nog steeds niet gewend aan de koude douche. In de coconnetjes aan het plafond of de muren zitten kleine 1000-pootjes ofzo. De melk is houdbaar tot 2553. Mocht me nog iets te binnen schieten laat ik het nog wel weten. :)

xX

  • 27 September 2010 - 09:42

    Marloes :

    goed man dat surfen! mij is het niet een keer echt gelukt....
    Hoe is het met Alfred?
    wanneer komt Jerome eigelijk?
    Gelukkig is de melk houdbaar tot 2553, stel je voor dat het nog maar een week houdbaar is....
    Nou werk ze! XX

  • 27 September 2010 - 10:53

    Cynth:

    Lol @ houdbaarheidsdatum van de melk. Dat is een verdomd goed pasteurisatieproces:D
    Duizendpootjes? Kan zoiets klein zijn? En is het niet evengoed engviessmerig?
    Je avonturen klinken leukkkk, zucht, ik zou willen dat ik even langs kon komen ofzo:P
    Ok, behalve de regen, want die hebben we hier ook!
    Je had gisteren mee moeten gaan, we waren naar een supervet pretpark met allemaal achtbanen:)
    Anyway..we'll talk soon.

    47, Novello Street
    London SW6 4JB
    United Kingdom
    Niet mijn naam vergeten btw:P

    En jouw adres (mail even)?

    kus!!
    EN FOTOOSSSS
    vooral van jou aan het surfen

  • 27 September 2010 - 17:07

    Lente Leenders:

    Ik wil ook fotoooooooooooooooooooo's :) En die melk... Hahaha, goede koeien die die melk maken :)

    Mijn adres is:
    Flat 5 Varley House
    County Streer
    SE1 6AL London
    UK

    En ik heb ook jouw adres nodig :)

  • 27 September 2010 - 17:47

    Laura:

    Goed verhaal weer, leuk om te lezen! Kaartjes zijn altijd welkom! 17 Cartwright street London E18LY... En die chippies vind ik ook lekker :-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 41402

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: