Surin Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Surin Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Surin Beach

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

20 September 2010 | Thailand, Bangkok

Zoals ik in het eind van mijn lange ‘word’ verhaal schreef ben ik zaterdagavond met Sander naar Patong gereden. We zaten dus men z’n 2en en tassen en een gitaar op me rug op een scooter. Hier in thailand zijn de wieltjes daarvan dunner dan in NL en de kilometerteller loopt tot 140 ofzo. Patong is nogal een eind rijden, deels via de snelweg dus daar zit je dan tegen de 100kmh. Alhoewel ik een enorme bewondering heb voor Sander’s rijvaardigheden op zo’n ding, vind ik het nog steeds doodeng. Er hoeft maar een hond (en daarvan zijn er velen) vlak voor je de straat op te lopen, of er zit een gat in de weg of er ligt een obstakel wat je niet meteen ziet.. De enige bescherming die je hebt is een helm, maar het enige nut wat ik daarin zie is dat je tenminste nog met een pasfoto te vergelijken bent mocht er iets gebeuren. (Dit soort dingen bedacht ik me dus terwijl ik achterop zat.) :|
Maargoed.. We zijn dus heel in Patong aangekomen. :) Daar hadden we met de andere stagairs afgesproken en zijn we met z’n allen ’s nachts op het strand gaan chillen en hebben we nog een duik genomen. Niet iedereen was zo slim om een bikini aan te doen (waaronder ik) maar dat weerhield ons er niet van om ook lekker de zee in te duiken. En het water was echt heerlijk warm! Het blijkt achteraf alleen een hele klus te zijn om het fijne zand weer uit je bh enzo te krijgen. Verder zie je allemaal lichtjes van huisjes op de bergen en van die wens-lampionnetjes en klein vuurwerk waarmee strand-verkopers rondlopen. We hadden ook 4 lampionnetjes gekocht.. De eerste 3 waren al de lucht in en ik was de laatste, maar toen kwam die vent opeens met een smoes dat mensen er last van hadden en dat het niet meer mocht en toen gaf ie mijn geld terug. :s Hij had dus waarschijnlijk iemand die er meer voor wilde betalen.. 2 uur later kwam ie terug en wilde hij toch weer lampionnen verkopen. Toen hebben we hem maar duidelijk gemaakt dattie op mag rotten. :) ghehe..

Die avond lag ik bij Lisette en Mirian op de kamer in het Marriott Courtyard op van zo stoel-kussens.. maar ik heb echt in tijden niet zo heerlijk geslapen! :D De volgende dag toen de regenbui voorbij was en de zon weer volop scheen, zijn we via een prachtige route door wat bergjes langs de kust naar Surin Beach gegaan. Op het strand hebben we surfplanken gehuurd en hebben we wat golfjes gepakt. In mijn geval hadden de golven (en de plank) natuurlijk meestal mij te pakken maarach.. alle begin is moeilijk dus volgens mij deed ik het niet eens zo slecht.. en het belangrijkste is dat het heel erg leuk was! We hebben ze zonsondergang bekeken, dachten aan de mensen die we graag bij ons hadden gehad en toen gingen we naar een restaurantje (Seaw The Red Tablecloth ofzoiet). Haha.. ook een heel apart verhaal wat volgens mij de details en 2 min van jullie tijd meer dan waard is.. :p

Het was eigenlijk best sneu maar ook heel erg slecht. :p Er stond eerst maar 1 meisje in de bediening en het werd haar allemaal te veel met 7 tafels. Dat lijkt op zich niet zo veel.. maar laat het hier in Thailand nou zo zijn dat de bar en de keuken elk drankje en elk gerecht apart uitgeven en je dus voor een tafel met 4 personen 10 keer op en neer moet lopen.. Dan zou ik misschien ook wel in tranen uitbarsten, de gasten hun verkeerde drankjes opdringen, met mijn ogen rollen en schreeuwen.. zoals dat meisje uit de bediening dus deed. Maarja.. We kregen dus eerst 1 cocktailtje.. toen nog 1 (een verkeerde maarach het smaakte best goed) Mirian’s eten werd gebracht en toen ze het op had kwam Sander’s gerecht. Halverwege kreeg ik de Beef BBQ voor mijn neus gezet maar Lisette zat nog steeds watertandend te wachten. We bestelden de 2 nog steeds niet bezorgde cocktailtjes en Lisette’s gerecht opnieuw. 10 minuten later kwam een mannetje glimlachend en zich verontschuldigend vertellen dat ze het te druk hadden om nu cocktailtjes te maken dus bestelden we in plaats daarvan maar een biertje en een ‘spy’. Deze werden dan met een redelijk tempo aan tafel gebracht en toen iedereen al klaar was met eten kreeg Lisette eindelijk haar Pork BBQ terwijl ze Beef BBQ besteld had. Maarja op zo een moment ben je blij dat je überhaupt nog iets krijgt natuurlijk. ;) Afgezien van het eten wat wel heel lekker was en de rekening die klopte had er dus gewoon echt niet nog meer mis kunnen gaan. Het was gewoon zo sneu dat we erom moesten lachen. :D

Op de terugweg naar Patong moesten we vanaf het hotel waar Mirian werkt met z’n 3en op 1 scooter verder. Onderweg rende er bijna een hond voor de scooter maar zoals ik al zei: ik bewonder Sanders rijvaardigheid. ;)
Die avond heb ik (natuurlijk.. wat anders?) nog even geshopt en een überheerlijke banaan/chocolade pannenkoek gehaald bij zo een rollend brommer eetkraampje. Vandaag moesten we weer vroeg op maar de douche was lekker warm (A) en ik had lekker brood met ham als ontbijt. (A) Na een voor mij weer doodenge terugreis zit ik nu dus weer de schijn te wekken dat ik heel druk aan het werk ben. Nouja.. ik heb ook wel wat gedaan vandaag hoor.. maar elke dag 10 uur/6dagen in de week werken is nu eenmaal echt niet zo mijn ding ben ik achter gekomen.. Vandaar dat ik jullie dus stalk met veel te lange verhalen. :) Maarja.. ik ga nu weer kamertjes inspecteren..
xX

  • 20 September 2010 - 15:42

    Cynth:

    Hey
    Klinkt echt supervet allemaal... ik wil nog steeds foto's zien!
    Op een scootertje 100 km rijden lijkt me best....nou ja, ik snap je idee erover zeg maar:P
    klinkt iig wel gezellig toch allemaal:)
    Enjoy yourself daar!
    Heb je ook foto's van jou aan het surfen? En ng haaien tegengekomen?:D

    Kus!

  • 20 September 2010 - 17:18

    Marina:

    Hey Chick!!
    Dat klinkt allemaal geweldig. Ik ben jaloers op je. Hoop dat je nog een beetje aan me gedacht heb toenje op dat strand lag, in de trant van: Goh, dat had Marina ook leuk gevonden :P:P
    Nee hoor, grapje. Ben blij dat je je vermaakt. Maar ben wel een beetje verbaasd dat je 6 dagen in de week met werken, ik dacht dat dat in thailand niet hoefde?!?! En blijf ons aub lastig vallen met je verhalen. Als ik het lees, waan ik me ook even in het verre Azië ;)

    xx

  • 20 September 2010 - 18:25

    Gaby:

    ja,ja...klaag jij maar over je zwaar leventje...haha
    lekker aan het strand en altijd(bijna)lekker eten!!uitgaan,shoppen en nog meer leuke dingen!
    wat ga je doen als je terug bent??...vakantie in thailand??hahaha
    groetjes uit sittard
    (tante) gaby

  • 20 September 2010 - 18:26

    Aviva:

    Wauw dat lijkt net een sprookje. Behalve het eten dan maar dat is ook zijn charme denk ik dan zo!!!

    x

  • 20 September 2010 - 18:51

    Laura:

    Goh, ik ben echt verbaasd... Niet jouw ding, zoveel en zo lang werken? Ga weg!

    Maar je hebt tenminste tijd voor deze verhalen, en blijf ze schrijven!

    x

  • 21 September 2010 - 08:56

    Rani:

    Heey chick! Ziet er echt naar uit dat je het daar naar je zin hebt! Dat scootertje lijkt me ook erg eng... Respect dat je het durft! Post nog ff wat foto's op Facebook!
    xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 41403

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: