Ontzettend lang 'word' verhaal! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Ontzettend lang 'word' verhaal! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Ontzettend lang 'word' verhaal!

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

18 September 2010 | Thailand, Bangkok

De eerste week van mijn stage bij het Aleenta Resort and Spa heb ik met de roommaids meegelopen. Kamers schoonmaken en meteen ook een beetje gecontroleerd. Maandag (6aug) was mijn 1e day-off. Rondom het Aleenta is echt niks te doen en daarom ben ik zondagavond per auto/bus/taxi naar Patong gegaan. Bij de ‘checkpoint’ (een soort douane, maar dan tussen de provincies) moest ik op de bus naar Phuket Town wachten. Er stonden een aantal politieagenten die zich blijkbaar kostelijk vermaakten om mij. Uiteindelijk kwam er 1 naar me toegelopen, gaf me een trosje langsat (vrucht) en probeerde in het thais een gesprek aan te knopen (de rest stond zeer geinterresseerd toe te kijken en te lachen) maar toen kwam de bus al. :)
In de lobby van het hotel waar ik overnachtte zaten 2 australiers die vroegen of ik mee uit wilde gaan. Aangezien ik toch niets beters te doen had en ik nog geen enkele avond hier in Thailand uit ben geweest heb ik bij een club genaamd ‘seduction’ met ze afgesproken. (Ik moest natuurlijk eerst gaan shoppen :D )

Het (nacht)leven in Patong is bruisend. Je ziet er echt vanalles! Ontzettend veel ‘Ladyboys’ soms zelfs zo goed omgebouwd dat je ze alleen daaraan kunt herkennen, dat ze echt te overdreven veel aandacht besteden aan hun ‘vrouwelijke rondingen’. Om de meter houden ze flyers voor je neus van ‘ping-pong’ shows, er wordt ontzettend veel gezopen en er zijn overal neon-reclameborden.
En tussen het drukke gebeuren waarin toeristen met hun geld gooien vind je ook arme mensen. De eerste keer in Patong was er echt een heel oud oma’tje (zag er uit als 90) die kettinkjes met bloemetjes probeerde te verkopen en dat midden in de nacht. Ze kon volgens mij niet goed zien.. sprak geen engels en hield haar kettinkjes steeds lachend omhoog om ze te laten zien.. aan feestende/dronken toeristen die haar negeerden en er geen moer om gaven. Mja, je kunt er ook niet veel aan doen. :( Verder zitten er ook vrouwen met een kindje op schoot naast een ontzettend stinkende prullenbak om geld te bedelen. Dit vind ik echt niet kunnen.. zoiets je kind aan doen om extra zielig te lijken. Mja.. ook weer lastig om er iets aan te doen.

Maargoed.. zondagavond.. Ik had dus met die australiers afgesproken bij de ‘seduction’. Een club waar ze entree vragen en waar je ook nog eens europese prijzen betaald voor de drank. Na een tijdje hield ik de club wel voor gezien en zijn we nog ergens anders heen gegaan. Toen werden ze nogal vervelend en ben ik er maar vandoor gegaan. Ze hadden wel de hele avond de drankjes betaald. :) dus ik was een ‘beetje’ aangeschoten. (A) Wat wel grappig was.. in de 2e club waren danspalen. Ik had een lange broek aan dus kon maar een paar pasjes doen, maar daarna kwamen er een paar thaise meisjes naar me toe die me hadden gezien en met me wilden dansen. Dit was even wennen omdat thai nogal touchy zijn.. maar ze waren gewoon hetero hoor ;p Het is in Thailand heel normaal als meisjes hand in hand lopen en jongens arm in arm, en wordt het een beetje ongepast gevonden als je in het openbaar close bent met het andere geslacht. Maar er in de steden waar ook veel toeristen komen merk je hier niet zo veel van.

De volgende dag heb ik eindelijk eens uit kunnen slapen.. en.. WARM gedouched! :D Daarna lekker gaan shoppen.. eten.. taxi geregeld voor de volgende ochtend.. en er nog even gebruik van gemaakt dat ik in de stad wel bereik heb met mijn mobiel. :) Dit is waar is stage loop nogal eens lastig. Oja! Ik had nog helemaal niet verteld dat ik een Thais nummer heb.. (al 3 weken) hihi.. En daarmee kan ik voor ongeveer 1 Baht (2,5ct) p.m. naar vaste nrs in NL bellen. Super cheap dus!
Het nr is:+66 (0)840644937

’s Ochtends moest ik voor 10uur weer terug zijn bij het Aleenta. Van daaruit vertrokken we naar het ‘ziekenhuis’.. ahum.. voor een health-check. Moet je hier doen om een werkvergunning te krijgen.. Maargoed.. de dokter had al zijn handschoenen aan trok een la open, pakte een pen, begon wat te schrijven.. en bereidde vervolgens de spuit voor. Voor degenen waar nog geen lampje gaat branden.. niet heel erg hygienisch dus. Maargoed, vervolgens wat bloed geprikt voor tests en toen moest ik terug naar de wachtkamer (ontzettend druk en er was een hond binnen) om op de anderen te wachten. Opeens begon ik zwarte vlekken te zien. Ik keek naar me arm en daar zat een hele enge dikke blauwe bult van 1,5cm onder mijn huid. Toen viel me gehoor weg zag ik steeds minder, begon ik te shaken en zakte voorover. Voor de eerste keer in me leven ben ik dus flauw gevallen.. (op een of andere manier moet ik nu aan Marleen denken ;p ) mja..Toen ik voorover hing kwam ik al weer meteen bij.. vervolgens moest ik even gaan liggen. Blijkbaar hadden ze verkeerd geprikt, een te grote naald gepakt en vergeten erop te duwen wat er dus voor zorgde dat het bloed nog uit me ader onder de huid liep. Het resultaat is een enorme blauwe plek waardoor iedereen me bezorgd aankijkt en ik steeds gevraagd wordt wat er gebeurd is en of het wel goed met me gaat. :)

De volgende dagen heb ik ‘turn-down’ diensten gehad. (10:00 tot 20:00 uur) hierbij gaan ze na de dinner-break naar de kamers om deze klaar te zetten voor de avond. Bedden openvouwen, bookmark neerleggen, lekker geur-olie-brandertje neerzetten, gordijnen omlaag, chill muziekje, ijs in de wijnkoeler en schoonmaken wanneer nodig. De meiden van de housekeeping draaien echt lange dagen. Ze beginnen in de ochtend om 8 uur en eindigen ’s avonds rond 20 uur. Ze werken 6 dagen in de week. Het werk is dus hun leven..

Even tussendoor.. heb nu net van Sander geleerd hoe je scooter moet rijden. Zijn naar de pier gereden. Daar waren mensen aan het vissen en er lagen ook allemaal mensen (ook kinderen) te slapen. Maar de nachthemel was vanaf hier toch heel mooi. Toen zijn we naar Khok Kloi gereden (ik toch maar achterop :p ) Het was bijna net als een spookstad en toen we net omdraaiden zag ik achter me wat lampjes en hoorde ik muziek. Daar was dus een straatje met een soort van karaoke barretjes met tuinstoelen, lichtslingers en lasertjes. Aangezien ze hier in Thailand niet op het alcoholpercentage letten hebben we maar een biertje genomen. Chang bier om precies te zijn. Best goed te drinken.. vind ik dan. :) Net weer op me kamertje heb ik (voor de 3e keer) een dikke kakkerlak naar buiten gejaagd. Geen idee wat dat beest hier moet want vanmiddag heb ik al een hele poetsgarde hier gehad. (mieren dus.. maar als je die hun gang laat gaan ruimen ze dus de kruimeltjes op en verdwijnen weer ;p ghehe ) Maar ik ben toch wel heel erg blij met mijn klamboe :D

Oowja iets wat ik eerder vergeten was:
Ik heb durian geproefd! Dat is die vrucht waarvan ze zeggen dat ie heel erg stinkt maar wel heel lekker smaakt. Nou.. hij ruikt inderdaad niet heel erg lekker als je em buiten de koelkast laat liggen maar ik werd er ook niet misselijk van ofzo. Het smaakt een klein beetje naar (te oude) banaan maar toch anders (viezer) en is heel zacht.. als een banaan uit de blender.. Niet mijn favoriet..

Maargoed.. heb nu de laatste week steeds een beetje getypt maar kan het nog niet online zetten want internet doet het niet :s.. Morgen is alweer ‘wan-jan’ (maandag) dus mijn 2e day-off :) Ga lekker op de scooter de buurt verkennen :)

Vandaag 18 september heeft Khun Mia (Khun=beleefdheidsvorm en Mia is voornaam van de HR manager) mij verteld dat internet in de training room wel heel goed is.. dus nu heb ik eindelijk internet en kan me word verhaal plaatsen!

En Laura, Gefeliciteerd met je 14e verjaardag! :D Lang zal ze leven, lang zal ze leven…blabla.. hiep hiep Hoera!! (Het kan eventjes duren tot je cadeautje’s aankomen.) Het is nu nog een beetje te vroeg bij jullie om je nu al te bellen maarja.. :D

Morgen is mijn 3e Day-Off en vanaaf ga ik met Sander (en tassen en een gitaar)op de scooter op weg naar Phuket om met de andere hotello’s die daar hun stage doen, te meetten. 2 weken alleen de hele tijd hier zitten begint toch best te vervelen. :D Heb er dus zin in! :D

xX

  • 18 September 2010 - 09:45

    Laura:

    Hey chick! Wow dat klinkt allemaal super! Hoe zit dat daar met geld eigenlijk? Krijg je betaald en kom je ervan rond? Geniet van die tijd daar! X Lau

  • 18 September 2010 - 11:34

    Cynth:

    Hey!

    Klinkt leuk, jammer van de kakkerlakken :P
    Maar ben blij dat je op de scooter toch nog wel veel rond kan kijken enzo:)
    Ik wil meer foto's !:P

    Maar klinkt iig allemaal leuk en nou ja, iig is er toch nog iets te doen..
    mensen voor je drankjes laten betalen is trouwens altijd goed!!

    En btw als je kan skypen, mail even je skypenaam!

    xxx

  • 19 September 2010 - 06:43

    Miranda:

    hee meis!!! Klinkt echt heel vet allemaal zeg! Ben jaloers ben jaloers... ik was trouwens eerst van plan om rond de herfstvakantie mss naar Thailand te gaan, maar aangezien ik dan voor een lange tijd wil gaan en ik dus onmogelijk een weekje vrij kan krijgen van afstuderen gaat dat niet door....:( snik snik, En de kerstvakantie is veeeeel te duur, dus heeel miss, afhangende aan wanneer mn stage precies begint wordt het eind januari. Dus als je er dan nog bent, kom ik je opzoeken!!:D Jeej!! Ben echt heel benieuwd zeg! Ik vind het trouwens wel echt smerig dat je je kamer door mieren laat schoonmaken:S Waar denk je dat die plassen en poepen? Echt niet op de wc hoor, dus mss houden kakkerlakken wel gewoon heel erg van mieren-uitwerpselen... Mss toch maar weghalen die dingen??:P Haha, we moeten keertje skypen ofzo joh! Veel plezier!!

    Kus kus!

    p.s. Laura gefeliciteerd!!!

  • 23 September 2010 - 13:44

    Denise:

    tjeetje in ziekenhuis en verkeerde spuit godverdomme zegt,,, kan ie soms nie lezen,, maar ik hoop dat jij nog heel bent en dat jij nog steeds op mij moeten lijken je mag niet veranderen he!!!!
    ik hou je aan het haak succes verder en wat jammer dat er wat zwaars zijn pppfff,,

    heel veel liefs je beste tweeling nicht Denise hihi xxx hvj

  • 26 September 2010 - 19:30

    Marian:

    Heey Chick!! Nou je maakt echt super veel dingen mee! Leuk om te lezen dat het goed met je gaat, zeker omdat het leven daar heel anders is!
    Liefs, Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 41403

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: