Sint en bezoek uit Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Sint en bezoek uit Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Sint en bezoek uit Hua Hin

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

13 December 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve Trouwe Lezers,

Ik zit nu al 17 weken.. oftewel al dik 3½ maanden, in Thailand. Aan de ene kant is het leven hier totaal anders, maar aan de andere kant ook niet. Ik had het hier misschien een beetje anders verwacht, maar ergens ook weer niet. Me ticket terug staat tot nu toe nog steeds op 7 februari gepland. Ik zit erover na te denken om wat langer te blijven, maar aan de andere kant weer niet.
Thailand is erg mooi, maar sommige plekken lelijk. De mensen zijn heel vriendelijk, of lijkt dat vaak maar zo? Ik heb de laatste maanden best wat meegemaakt, maar dat valt met 6 dagen per week werken ook wel weer tegen. Aan de ene kant wil ik hier blijven, aan de andere kant wil ik terug.

Ik ben nu al een paar weken bij de Front Office. Nu merk ik pas echt hoe groot het verschil is tussen Thaise en westerse managers. De nieuwe Guest Relations manager is een eikel. Hij wordt kwaad als ik niet meteen begrijp wat hij zegt.. maar dat komt gewoon door zijn gebrekkige engels en daarnaast slist hij ook nog wat het er niet makkelijker op maakt om hem te verstaan. Mja.. Ik heb nu al 5 keer ofzo ‘ruzie’ met hem gehad. 4x omdat hij gewoon niet fatsoenlijk engels spreekt en dan op mij kwaad wordt omdat ik het niet begrijp, en 1x omdat hij zei dat ik geen pauze mocht houden. Ik was Manager on Duty (MOD) en moest dus van 13 tot 23 uur werken. Hij zei dat als je vanaf 08 tot 23 uur moet werken, tussendoor 2 uur pauze mag houden en ik dus niet. Hier klopt echter geen ruk van, maar toen ik dat probeerde duidelijk te maken werd hij weer kwaad. Verder behandelt hij me alsof ik echt dom ben. Daar kan ik dus echt niet tegen.. iemand die letterlijk ontzettend dom is en dan doet alsof anderen dom zijn. Achja nog maar een paar weekjes en dan zit me stage erop.

(tussen dit en het volgende stuk is alweer een week voorbij gegaan)

Nu de leuke dingen uit de laatste weken:
In november heb ik een veel te groot Sint/Kerst pakket naar NL gestuurd. Me facebook post:
Kerst-shopping nieuwsspits:
1-0 voor de shopaholic die met meer dan 50 cadeaus de zege op de post deed!
De strijd was zwaar aangezien het weer met 35 graden de kerstgevoelens sterk onderdrukte. Na de vondst van enkele verdwaalde kerstattributen steeg echter de motivatie tot een niet te stoppen niveau. De airco zorgde aansluitend voor de perfecte feeling voor een finishing touch.

Het pakje is mooi op tijd in Nederland aangekomen! Het pakket dat mam 29 okt op de post had gedaan is helaas nog steeds niet aangekomen. Ik betwijfel of dat ook nog gaat gebeuren. Waarschijnlijk hebben ze bij een controle de chocoladepepernoten gevonden. ;p ghehe..

4 December vierden we in Phuket Sinterklaas. Ik had gelukkig 4 en 5 dec vrij. Rudy, wiens lootje ik had,.. zette de laatste dag gelukkig nog iets op zijn verlanglijstje. Het enige wat ik anders bedacht zou hebben was bier. :p Denise had mijn lootje en had een schaal vol met leuke en lekkere dingen gemaakt. We (Sander, Lisette, Nicole, Denise, Iris, Mirian en Rudy) zaten gezellig op het dak van het Marriott Courtyard in Patong surprises uit te pakken, gedichten te lezen.. en te kingsen. :p Daarna zijn we gaan stappen, waarbij het bezoek aan de ‘Kangaroo’ (een bar met allemaal lelijke ouwe australiers en jonge thaise meiden..) niet echt een succes was. Daarna zijn we naar de ‘Absolute’ gegaan. Een bar waar elke avond dezelfde Thaise band speelt die de teksten niet goed kent maar verder best wel een leuke sfeer maakt. Bovendien zijn de cocktails er lekker. Daarna zijn Denise en ik de rest kwijt geraakt. We zijn met een Brabander en een japanner naar de ‘Hollywood’ gegaan, een club waar we nog niet eerder waren geweest. We vonden het er niet zo denderend en wilden eigenlijk weer gaan, maar de jongens hadden blijkbaar al een veel te dure fles vodka en cola besteld dus bleven we nog even hangen.. Naderhand hadden we het toch echt een beetje gehad en zijn we maar gegaan. Nouja.. uiteindelijk kwamen we rond 5 uur in het Marriott aan. Omdat niemand open deed en niemand opnam dachten we dat de rest er misschien nog niet was.. Net toen we wilden gaan deed een heel slaperige Nicole de deur open. (sorry voor het ongemak) Blijkbaar lag iedereen gewoon voor pampus. :p
De volgende dag heb ik weer heerlijk gerelaxed.. uitgebreid gebrunched, gezichtsmassage, beetje geshopt, Harry Potter 7 gekeken. De bios is trouwens echt chill! Voor 4 euro heb je een ‘premium seat’ waar je echt chill zit en voor 2,50 euro bestel je een ‘kleine’ bak karamel popcorn en een kleine cola.. die zijn dus nog groter dan de grootste maat in NL. :p Maargoed..
’s Avonds weer terug naar Khok Kloi gereden.. achterop want Sander had zijn scooter ingeleverd omdat er plannen waren dat hij naar het Aleenta in Pranburi zou gaan, maar school is het er blijkbaar toch niet mee eens en nu gaat het niet door. :s Tsja.. typisch Hotelschool Maastricht.

Toen 4 daagjes half gewerkt omdat ik een beetje ziek was.. en donderdag stonden Wisse en Fabiënne (uit Hua Hin) opeens in de lobby. Na een rondleiding en een drankje bij de Sunset Lounge, zijn we naar Phuket gescooterd. Ik had een bed gereserveerd bij een hostal, ‘Cheap Charlie’s’. Het bamboebed was erg hard mja voor 5 euro prima! Ik hoefde de 6 pers kamer maar met 1 Iers meisje te delen, dus het was ook lekker rustig. :) Uren later was ik eindelijk klaar om te gaan stappen. ;p De rest opgezocht bij een restaurantje en toen met z’n allen (Hua Hin: Wisse, Laurie, Marloes, Fabiënne, Marijn en uit Phuket: Lisette, Nicole, Mirian, Rudy en ik) naar Bangla Road! :p haha.. Het was erg gezellig bij de Hollywood, Absolute en Seduction en weer Hollywood. Rond 5 uur waren alleen nog Laurie, Marijn, Rudy en ik over en gingen we maar bij de Mac Donalds eten.. (op 1 persoon na, die lag al te pitten toen ik het eten op tafel zette.. XD ) Omdat ik te lui was om er meteen wat calorieën weer af te lopen heb ik een taxi-scooter naar het hostal genomen. Ik kwam precies mooi op tijd.. om 6 uur wou het Ierse meisje opstaan voor een trip naar Phi Phi. :D

Na lekker lang uit te hebben geslapen op het veel te harde dunne matrasje heb ik mezelf alweer in de watten gelegd met een gezichtsreiniging/massage bij mijn favoriete spa in het Jungceylon. Het blijft gewoon heerlijk!
’s Avonds hebben we nog met z’n allen gegeten en toen vertrokken de anderen weer naar Hua Hin. En ik heb na heel wat wikken en wegen toch de scooter weer verlengd met een maandje en ben tussen 2 regenbuien door, toch droog (en heel) in Khok Kloi gearriveerd.

Nu ben ik alweer 2 daagjes aan het werken. Ik heb een hele leuke opdracht gekregen. We willen namelijk een ‘groen certificaat’ halen. Nu is mij gevraagd om te vergelijken welke het makkelijkst te behalen is.. de Green Leaf of de Green Globe. Bij de laatste hebben ze zich vorige maand ingeschreven.. en volgens mij is deze beter maar wel moeilijker te behalen. Er is nog helemaal geen beleid opgesteld om aan de criteria te voldoen. Ik ga proberen om hierbij echt betrokken te raken en wellicht het hotel ‘groen’ te krijgen. Dat zou ik echt tof vinden. :D

Verder ga ik vrijdag misschien mijn 3e duik doen, dan heb ik me ‘PADI Open Water Licence’ in de pocket. Ik wil na me stage nog 3 dagen ofzo naar de Similan Islands om te duiken. Daar is een van de top 10 koraalriffen ter wereld! :D

Maargoed.. dit verhaal is weer lang genoeg.

xX

  • 12 December 2010 - 18:29

    Laura:

    Hey mop! Super wat je daar allemaa meemaakt! Ik mail je snel eens terug! X lau

  • 12 December 2010 - 20:25

    Marina:

    Hey cor!
    Grappig. Ik ben al 4 maand bezig met groene hotels. Ik kan je travelife aanraden. We kunnen hier wel even over mailen. Mssn kan ik je helpen? Xx

  • 12 December 2010 - 21:59

    Gaby:

    hehe...ik had al iets gemisst!! eindelijk weer een levensteken van je en ook iets om hardt over te lachen......hou je haaks.....groetjes gaby

  • 13 December 2010 - 05:04

    Denise:

    Corinna wat een leuk verhaaltje !
    Ik wil ook aan de ene kant hier blijven (ik wil nog zoveel dingen doen..) en aan de andere kant weer terug, home sweet home =)
    ik moest erg lachen om je cheap charlies verhaaltje, daar heb ik ook een nachtje gelogeerd (met drie indonesische meiden en een durian)..
    was dat leuke hondje er nog?
    liefs

  • 13 December 2010 - 16:13

    Corinna Hauer:

    Heyhey!
    Lau: Doe dat maar eens ja! ;)
    Marina: Ik heb even op travelife gekeken maar die zitten dus niet in Azie. Maar toch bedankt! :)
    Gaby: Ik ben bijna elke dag online hoor!
    Denise: Jaa het hondje was er nog! Als je dat een hond kunt noemen tenminste.. haha :)

  • 13 December 2010 - 21:38

    Rani:

    Trek je nix aan van die vent! En tziet er naar uit dat je het er toch naar je zin hebt! Geniet er nog van zolang het kan!!


  • 13 December 2010 - 22:14

    Cynth:

    Wow, cool.. vooral dat duiken en ook het buitenwerkse gebeuren. Jammer van de manager maar gok dat ej dat wel aan kan he:P
    En superleuk dat mijn pakje al is aangekomen - had ik echt niet verwacht maar hoop dan maar niet meer op dat je die van je moeder nog krijgt want ik heb m maar een week geleden gestuurd!!

    bla
    xxx

  • 15 December 2010 - 12:32

    Denise:

    Heee Corinna !
    De Supercheap ligt ergens aan de Thep Krassati (of hoe het ook mag heten).. in ieder geval het is de drukke weg richting Phuket Town (old town)..
    26-27 en 2-3 januari heb ik gewoon vrij.. maar dan is het te laat, haha
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 41406

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: