Som-oo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Som-oo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Som-oo

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

30 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Ik begin maar waar ik laatst gestopt ben.. Eergisteren moest ik er vroeg uit want ik ging met een busje/boot naar 'Racha Yai Island' voor mijn eerste echte duik. Echt geweldig! Helaas was het koraal nogal dood, het was groen dichtgegroeid en een stukje wit. Ik heb echt maar 1 takje gezien dat felpaars was. Dat kwam blijkbaar doordat de watertemperatuur de laatste maanden te hoog was voor het koraal. Er waren wel heel wat vissen en andere beesten. Ik heb ook een 'Red Lionfish', 'Trumpet fish' kleine Nemo'tjes, zeesterren en nog veel meer gezien. Bij de volgende duik neem ik een camera mee. :D

Gisterochtend moest ik er weer vroeg uit. Sander (een jongen die ook in het 'Aleenta Resort and Spa' stage loopt) en ik werden opgehaald en naar onze stageplak gebracht. Onze kamers zijn helaas niet zo denderend, maar met wat moeite en creativiteit valt er vast iets van te maken. Het is best ruim en ik heb 2 bedden. Een goede poets/schrobbeurt, een tapijtje, posters, een lampje en een bureautje.. prachtig! en dan nog wennen aan de koude douche.. :) Achjaa..

Het resort is echt zo ontzettend mooi! Er heerst een hele harmonieuze, chille sfeer en het ziet er echt prachtig uit. We hebben met zo'n beetje iedereen kennisgemaakt, thais gelunched en rondleidingen gekregen. Het avondeten was pittig maar wel erg lekker. We hebben in de 'Sunset bar' ge-wii-d, en daarna kwamen we langs de kantine waar net een afscheidsfeestje was. Natuurlijk moesten we even mee aanschuiven en hebben we weer wat Thaise cultuur geproefd. De giegelende housekeeping meisjes (eigenlijk alle Thai) hebben problemen om mijn naam uit te spreken en zo heb ik de roepnaam of nickname 'Som-oo' gekregen (zo spreek je het in ieder geval uit :p ). Het betekend 'pomelo' maar dat is hier een compliment ofzo.. ze zeiden iets van 'beautiful' in hun uitleg. Dus vanaf nu luister ik ook naar 'Som-oo'. ;p

Vanochtend was dan me 1e dag in de housekeeping. Aangezien er verschillende type lofts, suites en villa's zijn heb ik een gedetailleerde rondleiding gekregen.. Precies hoe, wat, waar, wanneer en waar ik bij een controle op moet letten. Veel aantekeningen en foto's gemaakt zodat ik een manual kan maken.. (en jullie natuurlijk kan laten zien hoe geweldig het is!) De eerste 2 maanden ga ik in de housekeeping aan de slag.. daarna ga ik naar de front office. En het werk is echt vet rilaxed.. Als je moe bent ga je gewoon even bij de meiden van de Spa koude thee drinken. :) Verder.. we mogen hier van zo ongeveer alle faciliteiten gebruik maken.. het strand, de bieb, de wii, de fitness. En 's middags heb je 1 uur pauze.
Vanaaf bij het avondeten zat ik bij wat meiden van de housekeeping aan tafel en hebben we spontaan besloten dat ik even mee zou gaan naar de avondmarkt in Khok Kloi. Dus achterop de scooter.. met z'n 3en en dan over de weggetjes scheuren. De eerste 5 minuten is dat doodeng maarja zo rijdt iedereen hier. ;p

xX

  • 30 Augustus 2010 - 19:16

    Rani:

    Hey Som-oo!
    Wil je wel een beetje voorzichtig zijn?? met zn drieen op de scooter is niet alleen in Nederland gevaarlijk, maar ook in Thailand :-P. Klinkt wel super chill allemaal! Fijn dat je het daar naar je zin hebt!
    xoxo

  • 30 Augustus 2010 - 20:56

    Cynth:

    Hoiii

    leuk!
    Leuk dat je ook allemaal leuke collega's hebt, spontaan dingetjes doen is nooit verkeerd.. ik wil nu wel eens een keer foto's zien, als je ze alleen maakt en nooit laat zien heb ik er niets aan :P
    maar klinkt leuk, wanneer begin je nu precies? ook deze week?
    en wat gaan je precieze taken inhouden?

    xxx

  • 30 Augustus 2010 - 23:47

    Jérôme:

    Heey Sweet Som-oo!

    Ongelofelijk vet dat je al helemaal meedoet en ingeburgerd bent in het resort. Het klinkt iig allemaal erg leuk. Je zal het ook wel fijn vinden om te weten dat ik mijn scriptie ingeleverd heb. echt een pak van mijn schouders af. Daarom zit ik nu nog achter de PC jij zult zo wel op moeten staan. ik ga zo naar bed, lekker dromen over ons samen in dat mooie resort daar. XXX lieverd ik hou van je

  • 30 Augustus 2010 - 23:47

    Jérôme:

    Ooooh ja!!!

    IK WIL OOK FOTO'S............

  • 31 Augustus 2010 - 17:29

    Laura:

    Heey chick! Je maakt me jaloers! Klinkt nog steeds super! xx

  • 31 Augustus 2010 - 19:49

    Aviva:

    WAAR BLIJVEN DE FOTO'S. Het klinkt echt super leuk... ik wil ook ergens warm zijn :( Helaas dat je eerste duik niet zo spannend was maar ik weet zeker dat die andere wel geweldig zijn!

  • 01 September 2010 - 06:46

    Chantal:

    Aan die koude douche wen je snel genoeg, geloof me ;)

    Klinkt echt heel vet allemaal Corinn, en omdat iedereen al vraagt om foto's zal ik je daar niet mee lastig vallen :p

    Kusx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 41405

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: