Patong - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu Patong - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Corinna Hauer - WaarBenJij.nu

Patong

Door: Corinna

Blijf op de hoogte en volg Corinna

27 Augustus 2010 | Thailand, Patong Beach

Eergisteren wilde ik eigenlijk naar Patong. Had een hotelletje uit de Lonely Planet gepikt en daar naartoe gebeld. Ik kon er pas de volgende dag terecht.. gisteren dus. Dat was op zich prima want zo bleef ik nog 1 nachtje in Phuket Town en ben 's avonds naar de jazz-bar 'Music Matter' geweest. Echt een aanrader. Muikanten zitten er gewoon aan een drankje en staan spontaan op om in een bandje te spelen, erbij te zingen, of solo iets te spelen op een gitaar ofzo. Veel mensen ontmoet, waaronder ook locals. :) Lekker relaxed dus!

Gisteren ben ik per tuk-tuk busje naar Patong gereisd, half uur naar het hotel gezocht om toen na check-in erachter te komen dat ze geen lift hebben.. Een klein Thai mannetje pakte mijn zware koffer op zijn schouders, bezweek bijna onder het gewicht van al mijn nieuwe aankopen maar heeft het uiteindelijk toch 2 trappen op gered. Richting mijn kamer begon het al naar vocht/schimmel te ruiken.. en op de kamer was het echt niet uit te houden.
Ik ben meteen op zoek gegaan naar een ander hotel en heb dat arme mannetje dus diezelfde dag mijn koffer weer naar beneden laten sjouwen. (ditmaal wel wat lichter :) )
Nu zit ik echt in een geweldig hotel! Amata Resort! Op het nachtkastje zit een ding waarmee je echt alles kunt regelen behalve de gordijnen. :p het licht per lamp, de tv, de airco, wekker, en zelfs een 'do not disturb' en 'please clean my room' knopje. :D Bovendien ligt die huge shopping mall 'Jungceylon' op 5 min lopen en is er een swimming pool.

Niet dat ik daar veel in ga.. want ik ben vandaag begonnen met mijn PADI-course. Wat theorie doorgenomen en in een pool allemaal oefeningen gedaan. Morgen moet ik weer om 8 uur klaar staan en vertrekken we naar een eiland om daar de wonderlijke waterwereld van de Andaman Sea te bekijken.

Helaas moet ik over 2 dagen (29e) al weer afscheid nemen van deze luxe. Dan ga ik naar Phang Nga voor mijn stage bij het Aleenta Resort and Spa.

Zo, nu ga ik er zo weer vandoor want gisteren in een restaurant werd er een backpacker bij mij aan tafel geplaatst en na een half uur engels te hebben gesproken kwamen we erachter dat we allebij half duits zijn. :p Aangezien we verder nog geen plannen hadden, zijn we na het eten samen Patong gaan verkennen. En nu ben ik (zoals altijd) weer aan de late kant, want we gaan zo ergens een 'schoon' restaurantje zoeken. :p

Dus dit was het weer.. :D xX

P.S. foto's volgen binnenkort..

  • 27 Augustus 2010 - 13:19

    Chantal:

    Leukleukleuk chick!

    Fijn om te zien dat je je zo goed redt en dat je lekker contacten legt! :D

    Klinkt super allemaal!

    Kusx!

  • 27 Augustus 2010 - 14:38

    :

    He Corina!!

    Leuk om te lezen!! Nicole en ik zijn ook al in Patong!! Heel mooi hier!!
    We meeten snel!

    xxx

  • 27 Augustus 2010 - 15:25

    Cynth:

    corinna...'foto's volgen binnenkort' dat ken ik :P ik wil ze zien! nu! :p

    maar padi...is duikcursus? supervet! en 'allebij'? :P

    maar leuk:) ook leuk wat je allemaal doet :)

    ik hoor je volgende verhalen wel weer!

    xxx

  • 27 Augustus 2010 - 17:17

    Laura:

    Hey meis! Klinkt allemaal super! Lekker spontaan ook... Veel plezier daar! x

  • 28 Augustus 2010 - 10:07

    Rani:

    Super leuk meid! En te laat komen vinden ze in Thailand niet zo erg ;-)

    Keep us posted!!

  • 28 Augustus 2010 - 15:14

    Madeleine:

    Hoi, Corinna, net erachter gekomen dat je een reisverslag maakt. Leuk, wist al via je moeder dat je aan het duiken bent geslagen! fantastisch he! De Andamanzee is beroemd om zijn onderwaterwereld!!
    En dan nu ook echt aan het wrerk. Hoop dat het je bevalt. Jerome heeft weer een bruikbare telefoon dus kunnen jullie weer communiceren
    Groet van ons allen. m

  • 28 Augustus 2010 - 16:12

    Jérôme:

    Heey lieverd.

    Na een weekje van de wereld afgesloten te zijn geweest. heb ik de tijd om al je verhalen door te lezen.
    Ben echt enorm jaloers op wat je daar allemaal mee maakt. wel jammer dat je nu je eindelijk in de vakantie stemming bent gelijk aan het werk moet. Ach ja ik denk dat je het op het resort ook wel prima naar je zin zult krijgen.
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's duzz wacht er niet te lang mee ;)
    Kuzz lieverd.

    Ik hou van je en ik mis je.

  • 29 Augustus 2010 - 09:08

    Gaby:

    volgens mij ben je met je kont in de boter gevallen!!( als je tenminste de goede hotels vind:D)veel plezier verder en ik lees het wel....
    groetjes uit het verregende limburg....gaby en graad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinna

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 41407

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 30 Juni 2013

3 Jaar in Vogelsvlucht

20 Augustus 2010 - 07 Februari 2011

Thailand

05 Augustus 2009 - 21 Augustus 2009

Mallorca 09

27 Maart 2009 - 30 Maart 2009

Amskitryon 09

06 Februari 2009 - 08 Februari 2009

Cariñas go Disney

13 Oktober 2008 - 18 Oktober 2008

Mallorca 08 Bibe & Cariñas!!!

01 Juli 2000 - 31 Augustus 2008

Elk jaar Mallorca

28 Maart 2008 - 31 Maart 2008

Amskitryon 08

09 Juni 2005 - 12 Juli 2005

Paris

12 Oktober 2002 - 19 Oktober 2002

Polen

10 Juli 1998 - 17 Juli 1998

Mallorca 98

11 Oktober 1997 - 19 Oktober 1997

Turkije

Landen bezocht: